همشهری آنلاین: اتحادیه بین‌‌المللی ارتباطات دوربرد (ITU) سازمان ملل متحد اعلام کرد: تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان به دو میلیارد نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین‌‌المللی ارتباطات دوربرد (ITU) در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در آغاز سال 2000، فقط پانصد میلیون مشترک تلفن همراه و دویست و پنجاه میلیون کاربر اینترنت در جهان وجود داشت.

وی افزود: تا آغاز سال2011، تعداد مشترکان تلفن همراه به پنج میلیارد نفر و تعداد کاربران اینترنت نیز به دو میلیارد نفر افزایش یافت.

جمعیت جهان در آغاز سال 2011 از 6 میلیارد و 800 میلیون نفر فراتر رفته و اکنون از هر سه نفر سکنه جهان، تقریبا یک نفر کاربر اینترنت است.

اطلاعات تازه‌ای که در پایگاه اینترنتی اتحادیه بین‌‌المللی ارتباطات دوربرد (ITU) منتشر شده است، نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنت از یک میلیارد و هشتصد و شصت میلیون نفر در پایان سال 2009 به دو میلیارد و هشتاد میلیون نفر در پایان سال 2010 افزایش یافته است.

براساس این اطلاعات، تعداد مشترکان تلفن همراه نیز از چهار میلیارد و ششصد و شصت میلیون نفر در پایان سال 2009 به پنج میلیارد و دویست و هشتاد میلیون نفر در پایان سال 2010 رسیده است.

در حالی که جمعیت جهان از شش میلیارد و هشتصد میلیون نفر فراتر رفته است، از هر سه نفر، تقریبا یک نفر کاربر اینترنت است.

پنجاه و هفت درصد کاربران اینترنت در کشورهای در حال توسعه هستند.

کد خبر 126769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز