دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شایعات روی اینترنت نشان میدهد که اپل در ماه سپتامبر مدل جدیدی از آی- پاد و از ابتدای سال 2011 "آی- پد 7 اینچی" و "آیفون 5" را معرفی می‌کند

آیفون 5

سایت‌هایی که به گسترش شایعات درباره محصولات و نوآوری‌های اپل می‌پردازند، خبر دادند که در ماه سپامبر اپل مدل جدیدی از پخش کننده چند رسانه‌ای "آی- پاد" به نام iPod Shuffle مجهز به صفحه لمسی را معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، درحال حاضر سه مدل از این پخش کننده چند رسانه‌ای قابل حمل به نام‌های "آی- پاد کلاسیک"، "آی- پاد لمسی" و "آی- پاد نانو" در دسترس قرار دارند و اکنون به نظر می‌رسد که به زودی iPod Shuffle نیز عرضه شود.

در مقایسه با "آی- پاد لمسی" این مدل جدید دو تفاوت دارد. تفاوت اول، تجهیز کردن این پخش کننده به یک دوربین است که این دستگاه را به "آیفون" نزدیک می‌کند.

تفاوت دوم مربوط به کاهش سایز نمایشگر آی- پاد جدید است. این تفاوت اندازه احتمالا به این دلیل در نظر گرفته شده است که این پخش کننده چندرسانه‌ای با تلفن همراه اپل قابل تمایز باشد.

خبرها حاکی از آن است که این آی- پاد جدید از پایان سال 2010 وارد بازار می‌شود و از سال 2011 دستگاه‌های دیگر اپل یعنی آیفون و آی- پد نیز جدید خواهند شد.

درحال حاضر اندازه نمایشگر کاملا لمسی آی- پد 7/9 اینچ است، اما به نظر می رسد که نمایشگر مدل جدید به 7 اینچ برسد. نمایشگر این محصول جدید همانند "آیفون نسل چهارم" بر پایه پانل‌های IPS LED با وضوح تصویر1500 در 1920 پیکسل است.

مدل جدید آیفون نیز قرار است در ابتدای سال 2011 معرفی شود. آیفون 5 در حقیقت طراحی دوباره سخت افزار داخلی آیفون 4 است و قطعا مشکل آنتن که انتقادات زیادی را برانگیخته است در آن حل می‌شود.

هر چند که به نظر می‌رسد این دستگاه عنوان آیفون 5 را داشته باشد اما در حقیقت نوعی از نسخه 4.1 این تلفن همراه خواهد بود و احتمالا حافظه داخلی آن از 32 گیگابایت، به 64 گیگابایت افزایش می‌یابد.

 

کد خبر 113420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز