سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اپل می‌گوید مشکل آنتن‌دهی آی‌فون 4 که کاربران از آن شکایت می‌کنند مربوط به آتنن گوشی نیست و یک نقص نرم‌افزاری باعث می‌شود که نشانه شدت سیگنال آتنن کمتر از مقدار واقعی نمایش داده شود

به گزارش بی‌بی‌سی، از روز اولی که آی‌فون 4 برای فروش جهانی عرضه شد، کاربران از نحوه آنتن دهی این گوشی ناراضی بودند و اکثراً گزارش‌هایی رسیده بود که وقتی افراد گوشی را در موقعیت خاصی در دست می‌گیرند شدت سیگنال آنتن گوشی کم می‌شود.

اکنون اپل می‌گوید این مشکل به این دلیل است که نمایشگر شدت سیگنال آنتن گوشی به علت وجود یک باگ میزان واقعی سیگنال را نشان نمی‌دهد.

این شرکت می‌گوید در هفته‌های آینده بسته به‌روزرسانی برای حل این مشکل منتشر خواهد کرد ولی کاربران ناراضی می‌توانند تا 30 روز بعد از خرید آی‌فون خود را به فروشگاه‌های مجاز اپل بازگردانند و پول خود را پس بگیرند.

اپل در یک بیانیه رسمی در مورد مشکل آی‌فون 4 توضیحاتی نیز منتشر کرده:

"...آی‌فون 4 موفق‌ترین محصول تولید شده توسط اپل در تاریخ است و تمام تلفن‌های همراه زمانی که در حالت خاصی در دست قرار می‌گیرند میزان شدت سیگنال آنتن آن‌ها تغییر می‌کند. ما متوجه شدیم که علت کم شدن‌های ناگهانی آنتن بسیار ساده و در عین حال شگفت‌انگیر است. در تحقیقات ما معلوم شد که فرمول مورد استفاده برای محاسبه میزان شدت سیگنالی که باید برروی صفحه نمایش گوشی نشان داده شود کاملاٌ غلط بوده‌است.

فرمولی که ما از آن استفاده کردیم در اکثر مواقع دو خط بیشتر از میزان واقعی سیگنال آنتن را نمایش می‌دهد. برای مثال بعضی اوقات وقتی برروی صفحه نمایش 4 خط نمایش داده می‌شود، شدت واقعی سیگنال تنها به اندازه دو خط است.

کاربرانی که وقتی گوشی را در حالت خاصی نگه می‌دارند شاهد کاهش آنتن می‌شوند، احتمالا در مناطقی با آنتن دهی ضعیف قرار دارند و متوجه کاهش سیگنال به این علت نمی‌شوند چون گوشی مقداری بیشتر از حد عادی را در این شرایط نشان می‌دهد و کاهش خطوط نمایشگر شدت سیگنال به این علت است که در اصل خطوطی که پیش از کاهش مشاهده می‌کرده‌اند غیرواقعی بوده‌است..."

پیشتر که تحقیقات اپل در مورد این مشکل کامل نشده‌بود، تنها توصیه اپل برای رفع آن به کاربران این بود که گوشی را از قسمت انتهایی آن نگه ندارند.[استیو جابز به نقص آیفون نسل چهارم اعتراف کرد]

کد خبر 111116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز