چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه CES 2011، امسال از 6 تا 9 ژانویه در شهر لاس وگاس برگزار شد و شرکت‌های مطرح فن‌آوری آخرین تولیدات خود را به نمایش گذاشتند. وب‌سایت فن‌آوری Engadget لیستی از بهترین‌ محصولات CES2011 منتشر کرده‌است.

CES 2011

بهترین گوشی موبایل هوشمند

Motorola Atrix 4G

Motorola Atrix 4G

شرکت موتورولا در CES امسال آنقدر خبرساز شد که شاید نیازی به معرفی Atrix نباشد. پردازشگر قدرتمند Tegra2، نمایشگر 4 اینچی QHD، قابلیت اتصال به لپ‌تاپ با داک مخصوص، سیستم عامل Webtop و پشتیبانی شبکه نسل چهارم این گوشی را به یکی از پرطرفدارترین محصولات CES2011 در بخش گوشی تلفن تبدیل کرد.

بهترین کامپیوتر تبلت

Motorla Xoom

Motorola Xoom

امسال قطعاً سال خوبی برای موتورولا در نمایشگاه CES بود. در بین بیش از 40 تبلتی که در نمایشگاه امسال معرفی شدند، Xoom یکی از چند تبلتی بود که بسیاری از وب‌سایت‌های فن‌آوری از جمله Engadget از آن بیشترین تعریف را کردند. این تبلت علاوه بر دارا بودن نمایشگر 10.1 اینچی با دقت 1280 در 800 پیکسل، پردازشگر 1 گیگاهرتزی Tegra2 و دوربین 5 مگاپیکسل، تنها کامپیوتر تبلتی است که با سیستم عامل جدید اندروید نسخه 3 عرضه شده‌است.[تاخت و تاز تبلت‌های در CES2011]

بهترین لپ‌تاپ

Samsung 9 series

Samsung 9 Series

به نظر می‌رسد سامسونگ امسال با معرفی این لپ‌تاپ 1600 دلاری قصد دارد با Macbook Air اپل رقابت کند. لپ‌تاپ سری 9 سامسونگ مانیتور نه تنها دارای مانیتور 13.3 اینچی، 1.3 کیلوگرم وزن و ضخامت 1.72 سانتی‌متر است بلکه به پردازشگر Sandybridge Core i5 اینتل مجهز و ابزار ذخیره آن یک حافظه حالت جامد 128 گیگابایتی است.

بهترین تلویزیون

Samsung Smart TV

Samsung Smart TV

سامسونگ امسال با معرفی این تلویزیون جدید که قابلیت پخش لحظه به لحظه تصویر از دستگاه‌های مختلف از طریق DLNA، خواندن صفحات وب با یک مرورگر وب کامل و خرید نرم‌افزار از فروشگاه Apps Store سامسونگ را دارد نگاه‌های اکثر مشتریان و وب‌سایت‌های فن‌آوری را به خود جلب کرد. گفتنی‌است طراحی رابط گرافیکی این تلویزیون برپایه نرم‌افزارAdobe Air 2.5 طراحی شده‌است.

بهترین دوربین

Sony Bloggie 3D

Sony 3D camera

این دوربین، تقریباً اولین دوربین سه بعدی است که به بزار برای مصارف کاربران و با قیمتی مناسب عرضه شده‌است.Bloggie 3D با قیمت 250 دلار و دو لنز و دو سنسور توانایی تولید تصایور تمام HD (دقت 1920 در 1080) را دارد. این دوربین قرار است ماه آوریل به بازار عرضه شود.

بهترین وسیله نقلیه

Ford Focus Electric

Ford Focus Electric

یکی از بخش‌های جالب نمایشگاهCES ، نمایش وسایل نقلیه مختلف از جمله خودرو است. Focus Electric اولین خودرویی است که توسط یک شرکت مطرح در نمایشگاه CES معرفی شد. خودروی برقی جدید فورد با یک سلول باتری نیرومند می‌تواند تا 160 کیلومتر را طی کند و شارژ آن با برق 240 ولت تنها 4 ساعت طول می‌کشد. زمان عرضه این خودرو به بازار در آمریکا اواخر سال 2011 و در اروپا سال 2013 اعلام شده‌است.

بهترین ابزار جانبی کامپیوتر

Microsoft Touch Mouse

Microsoft Touch Mouse

مایکروسافت معمولاً در تجاری کردن پروژه‌های نوآوری خود خیلی موفق نیست ولی در CES امسال این ماوس چند لمسی قرار است ماوس‌های چند لمسی اپل را به چالش بکشد. با این ماوس 80 دلاری اگر دو انگشت خود را روی ماوس بزنید مثل این است که برروی دکمه ویندوز برروی کیبورد کلیک کرده‌اید، لمس سه انگشت پنجره‌های مختلف را باز و بسته می‌کند و با حرکت انگشت شست می‌توان بین صفحات وب و عکس‌ها جستجو کرد.

Engadget.com

کد خبر 125624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز