همشهری‌آنلاین: یک شرکت ژاپنی اولین تلفن همراه هوشمند برپایه سیستم عامل آندروئید گوگل را که دارای دو صفحه نمایشگر لمسی است عرضه کرد.

تاکنون لوح - رایانه‌هایی چون آیکونیا محصول شرکت ایسر و لیبرتو محصول شرکت توشیبا عرضه شده‌اند که دارای دو صفحه نمایشگر چندلمسی هستند. اکنون شرکت ژاپنی Kyocera اولین تلفن همراه هوشمند با این ویژگی را تولید کرد.

به گزارش مهر، در این تلفن همراه که Kyocera Echo نام دارد هیچ صفحه کلید فیزیکی دیده نمی شود و به جای آن دو نمایشگر ال. سی. دی لمسی 3.5 اینچی در نظر گرفته شده که وضوح تصویر هر یک از آنها 480 در 800 پیکسل است.

این دو نمایشگر از طریق یک لولای مخصوص می‌توانند یک نمایشگر یکپارچه 4.7 اینچی با وضوح تصویر 980 در 800 پیکسل را بسازند.

زمانی که تلفن همراه از لولا تا می‌شود ظاهری شبیه به تلفن‌های همراه چند لمسی چون آی- فن پیدا می‌کند و زمانی که به طور کامل باز می شود و یک سطح با زاویه 180 درجه تشکیل می دهد یک تبلت مینیاتوری را می سازد و اگر با زاویه محدب باز شود و نمایشگر پایین آن تنها صفحه کلید QWERTY مجازی را نشان دهد، کاربر می‌تواند از یک لپ تاپ مینیاتوری استفاده کند.

این تلفن همراه مجهز به یک پردازشگر Qualcomm Snapdragon یک گیگاهرتزی، یک گیگابایت حافظه رم، یک کارت میکرو اس. دی 8 گیگابایتی و سیستم عامل آندروئید 2.2 است.

براساس گزارش Engadget، این تلفن همراه دارای دو باتری هزار و 370 میلی آمپری و یک شارژر خارجی است.

این محصول جدید از یک دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی با اتوفوکوس که همچنین می تواند فیلم‌های با وضوح تصویر 720p تهیه کند برخوردار است.

علاوه بر شبکه‌های نسل سوم، محصول جدید کیوسرا اکو با شبکه‌های نسل چهارم نیز سازگاری دارد.

این تلفن همراه از بهار آینده در آمریکا عرضه می‌شود. قیمت این دستگاه برای کاربرانی که آن را به واسطه اپراتور موبایل اسپرینت خریداری می‌کنند 199 دلار است.

ابعاد Kyocera Echo برابر با 115 در 56.5 در 17.2 میلیمتر و وزن آن معادل 193 گرم است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲