شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تمام دیوارهای موزه گالری خانه هنر در اختیار11 هنرمند جوان و نوگرایی قرار گرفت که انسان را موضوع اصلی نقاشی‌های خود قرار داده اند.

هنر جوان

به گزارش ایسنا، عصر روز جمعه ـ 8 بهمن‌ماه ـ چراغ نمایشگاهی در تهران روشن شد که دربر گیرنده‌ 50 تابلوی نقاشی از امین باقری، هما بذرافشان، فرناز ضابطیان، فربد مرشدزاده، سعید رفیعی منفرد، شیما اسفندیاری، شیرین پیله‌ورى، نزار موسوی‌نیا، اوژن شیراوژن، سولماز توحیدلو و نیما هاشمیان بود.

این هنرمندان که در کارنامه حرفه‌ای هرکدام‌شان بیش از ده‌ها نمایشگاه انفرادی و گروهی و جایزه‌ها و نشان‌های معتبر فستیوال‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی ثبت شده، انسان را موضوع تازه‌ترین نمایشگاه گروهی‌شان قرار داده‌اند.

«روی نبض انسان» عنوان نمایشگاه مشترک این هنرمندان است که هریک از ظن خود درونی‌ترین احساس انسانی را بر بوم‌هایی بزرگ به تصویر کشیده‌اند. این نقاشی‌ها واقعی،‌ سورآل و ابستره‌هایی متفاوت از سبک و سیاق‌های معمول‌اند.

برخی کارهای این نمایشگاه عنوان دارند برخی بدون عنوان هستند. ترساندن عمیق و تاثیرگذار، همه‌ی تاریخ خیلی محترم است، درون و بیرون، وسوسه سکوت، سکوتی برای یک راز، تنها تا ابد فرصت داری نگاهم کنی، خویش‌بافان و... از آن جمله‌اند.

انسان با خندیدن‌ها، گریستن‌ها، صبوری کردن‌ها و حتا بی‌شکیب بودن‌ها دستمایه این آثار مشترک بوده است.

تابلوهای نقاشی در نمایشگاه روی نبض انسان بین یک میلیون و سیصدهزار تا سه‌ونیم میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

این نمایشگاه گروهی نقاشی تا 19 همین ماه در مجموعه‌ی موزه گالری آرت‌سنتر - نگارخانه‌های ملک و الهیه و پاسارگاد - واقع در خیابان شریعتی تقاطع پل صدر شماره‌ 1716 برپاست.

بخشی از عواید فروش این نمایشگاه به‌رسم همیشه‌ نمایشگاه‌هایی که در خانه هنر برگزار می‌شود به برنامه‌ جهانی غذا سازمان ملل متحد اختصاص داده می‌شود.

 

کد خبر 126874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز