همشهری آنلاین: اولین نمایشگاه انفرادی ناصر پلنگی در ایران در قالب آثار فتو مدیا برگزار می‌شود

نمایشگاه

به گزارش مهر، ناصر پلنگی نقاشی که مدتی در استرالیا زندگی می‌کرد و یکی از فعالیت‌هایش پس از بازگشت به ایران مرمت و بازسازی نقاشی‌های مسجد جامع خرمشهر بود.

وی قصد دارد بعد از سال‌ها نمایشگاه انفرادی در ایران برگزار کند.

فریده زریو ، نقاش و مجسمه‌ساز و همسر ناصر پلنگی در مورد برگزاری این نمایشگاه گفته است: همسرم قصد دارد بین 30 الی 35 اثر از تجربیات اخیرش را در زمینه فتومدیا (فرایند چاپ عکس روی اشیایی غیر از کاغذ) به نمایش بگذارد.

این نمایشگاه از 27 بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

ناصر پلنگی در سال 1336 در همدان به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته نقاشی است و دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان رساند. از فعالیت‌های وی می‌توان به نمایشگاه زنان در جنگ ایران و عراق شامل عکس و طراحی در نگارخانه فویر دانشکده هنر استرالیا در سال 1386، مکاشفات، عکس رسانه و نقاشی در موزه تاریخ سنگاپور در سال 1386، بازبینی 20 سال کار هنری شامل عکس، کلاژ و نقاشی در موزه هنرهای معاصر اصفهان در سال 1387و بینش فوتوریستی گذشته شامل عکس و کلاژ در نگارخانه استرالیا در سال 1387 اشاره کرد.

در سال 1387 مجموعه آثار پلنگی به همراه آثار شاگردانش در موزه هنرهای معاصر اصفهان به نمایش درآمده بود.

وی در همان سال گفته بود: در حال حاضر مشغول کار روی مجموعه‌ای با تکنیک فتومدیا هستم که درباره سه موضوع جنگ تحمیلی، عشایر ایران و تاریخ قاجار است که قصد دارم آنها را در نمایشگاهی به نمایش بگذارم.

پلنگی همچنین در زمینه گواهی‌نامه جایزه هنر برای نقاشی‌ها و طراحی‌های جنگ ایران و عراق از سوی مرکز هنر اسلامی، گواهی‌نامه برای آثار عکاسی کولاژ از سوی کمیته سازماندهی چین، بهترین اثر نقاشی در مسابقة بین‌المللی هنر (حرم امن) توسط وزرات ارشاد و فرهنگ اسلامی، گواهی‌نامه جایزه هنری برای نقاشی دیواری از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و جایزه ویژه نقاشی برگزیده سومین دوسالانه نقاشی معاصر ایران جایزه دریافت کرده است.

یکی از کارهای وی در عرصه نقاشی‌های دیورای مسجد خرمشهر بود که در دوران جنگ تحمیلی این نقاشی‌ها را خلق و پس از بازگشت دوباره به ایران آنها را مرمت و بازسازی کرد.

 

 

کد خبر 126395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز