همشهری آنلاین: سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با برگزاری نمایشگاه "هفت هنر، هفت هنرمند" فردا 10 بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود.

جشنواره


به گزارش ایلنا،"هفت هنر، هفت هنرمند" یکی از بخش‌های جنبی سومین جشنواره تجسمی فجر است که در تجلیل از هفت هنرمند در هفت رشته برگزار می‌شود.

این نمایشگاه  با حضور حمید شاه‌آبادی‏، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و هنرمندان روز یکشنبه در خانه هنرمندان گشایش می‌یابد و آغازگر سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر است.

در این بخش 30 اثر خوشنویسی با موضوع اشعار شاعران و آیات قرآن از جلیل رسولی که مروری بر آثار این هنرمند است در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود.

در بخش کاریکاتور "هفت هنر، هفت هنرمند" 40 اثر با مضامین سیاسی انقلاب اسلامی و مضامین اجتماعی، از آثار بهمن عبدی در فاصله سال‌های 1356 تا 1389 در گالری میرمیران خانه هنرمندان ارائه می‌شود.

محمدعلی رجبی، هنرمند نگارگر نیز در این بخش شش اثر نگارگری خود مانند آثاری با مضمون شاهنامه و شهید و اثر معراج شهید را به همراه آثار پژوهشی در زمینه هنر و نگارگری در گالری نامی خانه هنرمندان به نمایش می‌گذارد.

20 اثر نقاشی غلامعلی طاهری با الهام از عاشورا نیز در "هفت هنر، هفت هنرمند" ارائه می شود.

در بخش پوستر 23 پوستر از محمد خزائی، که مروری بر آثار این هنرمند است در نمایشگاه "هفت هنر، هفت هنرمند" ارائه می شود.

بخش سفال و سرامیک "هفت هنر، هفت هنرمند"به نمایشگاه آثار نقش برجسته و حجمی و چیدمان منیژه آرمین اختصاص دارد که 15 اثر در این بخش به نمایش در می‌آید.

در رشته عکاسی "هفت هنر، هفت هنرمند" 20 عکس مستند و خبری از جمله عکس‌هایی از جنگ و ربودن هواپیمایی کویت از علی فریدونی ارائه می‌شود.

آثار نقاشی، عکاسی، پوستر و سفال و سرامیک "هفت هنر، هفت هنرمند" در گالری‌های چهارفصل خانه هنرمندان ارائه می‌شود.

با توجه به اینکه سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با ایام پایانی ماه صفر همزمان شده است، "بخش هفت هنر، هفت هنرمند" 10 بهمن در خانه هنرمندان آغازگر جشنواره است و افتتاحیه اصلی جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران، مؤسسه صبا، فرهنگسرای نیاوران، مرکز فرهنگی، هنری انقلاب اسلامی و موزه فلسطین، 23 استان، جزیره کیش و هفت کشور میزبان جشنواره 17 بهمن ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 126919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز