چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سرانجام استعفای مجید جوزانی از مدیرعاملی خانه هنرمندان از سوی شورای‌عالی خانه هنرمندان پذیرفته و وعده داده شد که جانشین او تا یکشنبه آتی معرفی شود.

مجید جوزانی

پیش از این زمزمه‌هایی از استعفای مجید جوزانی، مدیرعامل خانه هنرمندان به گوش می‌رسید اما این خبر نه تایید شد و نه تکذیب و تماس‌ها با مدیرعامل خانه هنرمندان هم به‌دلیل سفر عمره او بی‌نتیجه ماند. اما سرانجام خبر پذیرفتن استعفای مجید جوزانی ظهر دیروز اعلام شد. با اینکه غلامحسین امیرخانی، در مقام رئیس شورای‌عالی خانه هنرمندان طی نامه‌ای به دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران خواستار ابقای جوزانی تا پایان دوره مدیریت وی شده بود و این انتظار می‌رفت که حداقل شورای‌عالی خانه هنرمندان این استعفا را نپذیرد، اما این شورا طی جلسه‌ای فوری استعفای جوزانی را پذیرفت. رئیس شورای‌عالی خانه هنرمندان ایران به مهر گفت: از آنجایی که شهردار تهران وظیفه دیگری برای آقای جوزانی مدنظر دارد ما هم ترجیح دادیم که لطمه‌ای در این برنامه‌ریزی وارد نشود. به همین خاطر استعفای آقای جوزانی را پذیرفتیم و برنامه‌های مدیریتی خانه هنرمندان ایران ادامه پیدا می‌کند.

جوزانی در متن استعفای خود به غلامحسین امیرخانی، رئیس شورای‌عالی خانه هنرمندان ایران که در مهر منتشر شد، به این نکته اشاره کرد که این استعفا را به‌دلیل تکلیف شهردار تهران مبنی بر خدمت او در یکی دیگر از عرصه‌های فرهنگ و هنر و براساس صحبت‌های محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و بازگشت به سازمان اصلی محل خدمت خود نوشته‌است.خانه هنرمندان در سال 1377 با بازسازی بنایی از دوران قاجار که به موسیو فیشر آلمانی تعلق داشت و در زمان جنگ جهانی دوم توسط قوای متفقین به انبار مهمات تبدیل شده و بعد از آن پادگان نظامی بود، به یک مرکز فرهنگی تبدیل شد. این مرکز فرهنگی تا به امروز 2مدیر را به‌خود دیده‌است. بهروز غریب‌پور نخستین مدیرعامل خانه هنرمندان بود که پس از آنکه در سال 86 استعفا داد مجید جوزانی عهده‌دار این سمت شد. مدیریت 4 ساله او شهریورماه امسال به پایان می‌رسید، که زودتر از موعد مقرر استعفای او پذیرفته شد.

حالا بحث بر سر سومین مدیرعامل خانه هنرمندان است. امیرخانی معرفی جانشین جوزانی را وظیفه قانونی شورای‌عالی خانه هنرمندان اعلام کرده‌است. این شورا که متشکل از غلامحسین امیرخانی (رئیس شورا)، عزت‌الله انتظامی (نایب رئیس)، ابراهیم حقیقی، رضا میرکریمی، طاهرشیخ الحکمایی، کامران شاهین‌فر، ایرج‌راد، محمدرضا عبدالملکیان، حمیدرضا نوربخش، معصومه مظفری، دکتر محمد سریر، غلامحسین نامی، نصرالله ناصح‌پور، غلامرضا خیاطان، مصطفی اسداللهی، حمیدالله رضایی، بهزاد فراهانی و انوشه منصوری است، در حال بررسی کاندیداهای این سمت هستند.آنطور که مهر نوشته است مجید سرسنگی قائم مقام سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سیدهادی منبتی مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و مدیرعامل سابق مؤسسه تصویر شهر 2 گزینه اصلی برای مدیریت خانه هنرمندان ایران هستند.

کد خبر 137162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز