همشهری‌آنلاین: خانه هنرمندان ایران در مردادماه با بیش از 110 برنامه‌ در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری آماده پذیرایی از علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ خواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران  برگزاری چهار مراسم یادبود پنجشنبه شب های ماه مبارک رضان برای هنرمندان فقید "استاد حسن کسایی، استاد منصوره حسینی، استاد محمد فراهانی و استاد عبدالله سروراحمدی"؛ اجرای برنامه های نمایشنامه خوانی در فضای باز باغ هنر؛ اجرای برنامه های عرفانی و معنوی شعر خوانی با عنوان سکوی شعر امروز و ملکوت کلمات؛ پخش فیلم های کوتاه رمضان؛ اجرای گرافیک موسیقی؛پخش و نقد فیلم مستند، اجرای برنامه نقاله و برگزاری همایش هنرهای قرآنی بخشی از برنامه های مردادماه خانه ی هنرمندان ایران است .

بر اساس همین گزارش، برنامه های علمی، پژوهشی و آموزشی نظریه و پارادایم؛ مکاتب و رویکردها؛ کارگاه عکاسی انجمن عکاسان مطبوعات؛ نقد جامعه شناختی هنر؛ کلاس های مکتب تهران؛ مطالعات فرهنگی هنر ایرانی-اسلامی؛ نقد اسطوره شناختی هنر؛ نقد نشانه شناختی هنرو نظریه جیست؟ از دیگر برنامه های مرداد ماه خانه ی هنرمندان ایران می باشد.

گالری ها و نگارخانه های خانه هنرمندان ایران با برپایی نمایشگاه خط، نقاشی، نقاشیخط با عنوان مهمانی هنر و هفته ی هنر پهلوانی در نگارخانه های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان و نمایشگاه عکس جشنواره ملی اردیبهشت و جشنواره هنرهای تجسمی شهرآسمان در نگارخانه های غلامحسین نامی، بهار و تابستان؛ پذیرای علاقه مندان در مردادماه جاری خواهد بود .

اجرای نمایش های "حساب پرداخت نمی شه" به کارگردانی هادی عامل در دو نوبت و "چهره مرد هنرمند در جوانی" به کارگردانی مصطفی هرآیینی در تماشاخانه استادا انتظامی و نمایش‌های "شب روی سنگفرش خیس" به کارگردانی هادی مرزبان و "سی و سه درصد نیل سایمون" به کارگردانی افسانه ماهیان در سالن شماره یک و سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر؛ برنامه های صحنه ای مرداد ماه خانه هنرمندان ایران است.

اجرای دو نمایش آبی مار و پله به کارگردانی ندا شاهرخی و نمایشی درباره فلسطین به کارگردانی عابس خلقی از جمله نمایش‌های محیطی است که در حوض ضلع شمالی خانه  هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری می‌توانند با مراجعه به سایت شبکه  خبری هنرمندان ایران به آدرس http://iranartists.org  از موضوع و زمان دقیق اجرای این برنامه ها اطلاع پیدا کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین در یک سال گذشته و با حضور مجید سرسنگی به عنوان مدیرعامل این نهاد فرهنگی و هنری فضای مناسبتری برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری انجام شده و برنامه‌ها به صورت کمی و کیفی با رشدی قابل اعتنا روبرو بوده‌اند.

کد خبر 178544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز