گروه ادب و هنر - احمد افشار: سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر پنجمین جشنواره‌ هنرهای تجسمی جوان در گفت‌وگو با همشهری با اعلام خبر دائمی شدن دبیرخانه جشنواره گفت:

shojaee

این جشنواره در پنجمین دوره خود شاهد حضور فعال و مستمر هنرمندان شهرستانی‌ و خصوصا خانم‌ها بود که بسیار چشمگیر و خیره‌کننده شرکت کردند؛ برای اینکه این ارتباط قطع نشود، لازم بود که دبیرخانه فعالیت دائمی خود را شروع کند؛ ما با این کار در طول سال می‌توانیم در جریان کار این هنرمندان باشیم و هدف ما ارتباط پیوسته با هنرمندان جوانی است که در اینگونه جشنواره‌ها شناخته می‌شوند.

امسال بیش از هزار هنرمند جوان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که 760 اثر برگزیده روی دیوار رفت و از اینکه به‌علت محدودیت فضا تعداد زیادی از آثار شایسته نتوانستند در این جشنواره حضور پیدا کنند متأسف هستیم. دبیر جشنواره ضمن درخواست از مسئولان فرهنگی و هنری شهرستان‌ها می‌گوید: انتظار ما این است که با فراهم کردن امکان برای برپایی نمایشگاه و چاپ کاتالوگ و ظرفیت‌های دیگر، حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان جوان صورت پذیرد و آنها را مورد تشویق قرار دهند ؛ اگر در استان‌ها فرصتی فراهم شود که از کار این هنرمندان بیشتر استفاده شود، به آنها امکان داده می‌شود که کار خود را گسترش داده و بیشتر به فعالیت بپردازند.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوان با اشاره به برخی انتقاد‌ها به بخش داوری تاکید کرد: در این دوره از جشنواره برای هر بخش، داوران با تجربه حضور داشتند و هیات داوران، معیارهایی مانند انتخاب هنرمندانه، ساختار اثر، زاویه دید، نوع نگاه و حساسیت هنرمند از نظر اجرا و انتخاب موضوع را مد نظر قرار داده‌ بودند.

چاپ آثار این هنرمندان در نشریه هنرهای تجسمی و همچنین انتشار این آثار در دنیای مجازی و چاپ کتاب مجموعه آثار از جمله وعده‌های شجاعی به هنرمندان این دوره است. پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان که از 15 دی ماه با 760 اثر برگزیده در رشته‌های طراحی، نقاشی، پوستر، حجم، کاریکاتور، خوشنویسی و تصویرسازی برپا شده است، تا 5بهمن ماه در مؤسسه فرهنگی - هنری صبا به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 126037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز