جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر - احمد افشار: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان عصر پنجشنبه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

festival

در این مراسم برگزیدگان بخش‌های هفتگانه در رشته‌های نقاشی، طراحی، کاریکاتور، حجم، تصویرسازی، پوستر و خوشنویسی جوایز خود را دریافت کردند. سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر جشنواره با ارائه آماری از شرکت‌کنندگان در این جشنواره گفت: بیشترین آثار ارسالی مربوط به بخش نقاشی و بیشترین شرکت‌کننده‌ها هم خانم‌ها بودند که حضور فعالی در جشنواره داشتند.

همچنین مرتضی گودرزی دیباج مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری در حاشیه این مراسم به خبرنگار همشهری گفت: با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان در جشنواره تجسمی جوان میانگین سنی 17 تا 30 سال داشتند، این جشنواره یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های هنری کشور محسوب می‌شود که هر سال روند روبه‌جلویی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه 3 نفر اول در بخش حجم همه خانم بودند، افزود: در بخش تصویر‌سازی‌ شاهد حرکت‌های بسیار خاص و شگرفی در ارتباط با موضوع و تکنیک و نوآوری‌ها توسط هنرمندان جوان بودیم، طوری که خیلی از پیشکسوتان و استادان ما که به‌عنوان داور، در جشنواره بودند از کیفیت برخی آثار حیرت زده شدند و این نشان می‌دهد که کیفیت آثار جشنواره هر سال نسبت به سال قبل روند رو به جلویی داشته است. نکته دیگر اینکه هنرمندان ما مخصوصا در 2 رشته نقاشی و کاریکاتور بسیار درخشان‌تر از بخش‌های دیگر حضور داشتند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به اینکه برنامه‌های جنبی همواره رویکرد جشنواره را می‌سازند گفت: امسال در پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان، هویت‌بخش موضوع ما بود و شاهد استقبال خوب هنرمندان از این بخش بودیم و پیداست که ما به یک سمت و سوی خیلی خوبی حرکت می‌کنیم.

گودرزی دیباج با تاکید بر اینکه هدفمان این است که اگر قرار باشد آثار هنری در جهت تمدن‌سازی‌ آینده کشور اتفاق بیفتد، باید توسط همین هنرمندان جوان صورت بگیرد گفت: با گسترده کردن جشنواره می‌خواهیم در آینده این مسیر را ادامه دهیم و بنا داریم در جشنواره بعدی 2کار انجام بدهیم که فوق‌العاده برای ما مهم است؛ حرکت اول اینکه چون دبیرخانه به‌صورت دائمی فعال شده می‌خواهیم با حضور استادان پیشکسوت یک ارتباط مستمر با هنرمندان جوان در روند تولید آثار برای جشنواره بعدی ایجاد شود و حرکت دوم اینکه در دوره بعد از هنرمندان جوان کشورهای همسایه نیز دعوت کنیم.

به گفته مسئولان برگزاری جشنواره، امسال برخلاف سال‌های قبل که با اختتامیه، پرونده جشنواره تا سال بعد بسته می‌شد، آثار هنرمندان جوان در 2رشته نقاشی و حجم، با حضور آیدین آغداشلو، حبیب‌الله صادقی و طاهر شیخ‌الحکمایی در نخستین جلسه روز شنبه 2 بهمن ماه ساعت ‌١٥ نقد و بررسی خواهد شد. همچنین دومین نشست نیز به رشته‌های گرافیک و کاریکاتور اختصاص دارد که ساعت ‌١٥ روز یکشنبه 3بهمن‌ماه در مؤسسه فرهنگی - هنری صبا برگزار می‌شود و مسعود شجاعی طباطبایی، احمد آقاقلی‌زاده و سید حسین نیرومند آثار هنرمندان جوان را تحلیل خواهند کرد.

کد خبر 126315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز