همشهری آنلاین: گروه سامسونگ اعلام کرد قصد دارد در سال میلادی جدید میزان سرمایه گذاری در تولید فن‌آوری‌های جدید را تا حدود یک پنجم سال 2010 افزایش دهد.

samsung boosts investment

 به گزارش رویترز، گروه شرکت‌های سامسونگ، بزرگترین شرکت کره جنوبی که دارنده شرکت سامسونگ الکترونیک و صنایع سنگین سامونگ نیز است در بیانیه‌ای اعلام کرد با تخصیص 38.3 میلیارد دلار قصد رکوردزنی در افزایش سرمایه گذاری در یک سال را دارد.

 به گفته سامسونگ این افزایش سرمایه گذاری "موتور رشد و پیشرفت آینده را قدرت می‌بخشد و برتری سامونگ در بازارهای جهانی را تضمین می‌کند."

 سامسونگ در حال حاضر بیش از 70 شرکت عضو از تولید کنندگان تراشه، موبایل و کشتی را در اختیار دارد و فروش سالانه 220 تریلیون وون (196.02 میلیارد دلار) یک پنجم تولید ناخالص داخلی کره جنوبی را تشکیل می‌دهد.

 در برنامه سرمایه گذاری سامسونگ برای سال جدید، فن‌آوری LED ارگانیک یا OLED با افزایش حدود 3.5 میلیارد دلاری بیشترین بخش سرمایه گذاری را به خود تخصیص خواهد داد. این در حالی است که سرمایه گذاری سامسونگ در زمینه تراشه از 10.7 میلیارد دلار به 9.1 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

 نسل بعدی نمایشگرها با فن‌آوری OLED‌ تصاویری شفاف‌تر بدون نیاز به نور پشت صفحه (backlighting) تولید می‌کنند.

 شرکت سامسونگ الکترونیک بزرگترین تولید کننده تراشه‌های حافظه و نمایشگرهای مسطح و دومین تولید کننده گوشی تلفن در جهان است. شرکت صنایع سنگین سامسونگ نیز سومین تولید کننده کشتی در جهان است.

کد خبر 125020

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز