جمعه ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روزنامه ژاپنی نیکی گزارش داد که شرکت توشیبا یک‌و 19 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه جهت تولید ال.سی.دی‌های کوچک سرمایه‌گذاری می‌کند و قرار است این ال.سی.دی‌ها توسط شرکت اپل برای تولید آیفون مورد استفاده قرار بگیرند.

آیفون

به گزارش ایسنا، روزنامه نیکی همچنین گزارش داد شرکت صفحه نمایش تلفن همراه توشیبا که از شرکت‌های زیرمجموعه‌ این غول الکترونیکی است، کارخانه مذکور را در استان ایشیکاوا واقع در ساحل دریای ژاپن خواهد ساخت که به تولید پنل‌های ال.سی.دی سیلکون با دمای پایین می‌پردازد. این پنل‌ها باعث می‌شوند تصاویر با رزولشون بالایی نمایش داده شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی توشیبا اظهار کرد: این خبر حقیقت ندارد و هنوز تصمیمی درباره تولید پنل‌های ال.سی.دی برای شرکت اپل اتخاذ نشده است.

این روزنامه هم‌چنین گزارش داد که از ابتدای سال آتی میلادی ساخت کارخانه آغاز می‌شود و در اواسط سال 2010 نیز خط تولید آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

هماکنون شرکت صفحه نمایش موبایل توشیبا در یک کارخانه در استان ایشیاکاوا به تولید پنل‌های ال.سی.دی سیلیکون با دمای پایین می‌پردازد و ظرفیت تولید آن 8.55 میلیون دستگاه است که به گفته‌ی خبرنگار روزنامه نیکی با ساخت کارخانه جدید این ظرفیت تولید دو برابر می‌شود.

کد خبر 123339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز