سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ادوبی پاسخی کوتاه به نامه رییس اپل، استیو جابزدرباره فن‌آوری فلش، منتشر کرده است.

ادوبی در این نامه گفته است موارد حقوقی که اپل بر تولید کنندگان نرم‌افزار تحمیل کرده است این شرکت را واداشته تا تمرکزش را از اپل بردارد.

آقای جابز در یک نامه سرگشاده از تصمیم اپل برای ارائه نکردن قابلیت استفاده از فلش در بسیاری از محصولات اپل، دفاع کرده است.

او در این نامه از فلش انتقاد کرده و گفته است این نرم افزار برای دوره تلفن‌های هوشمند و دستگاه هایی با صفحه لمسی مناسب نیست.

وضعیت بحرانی

کوین لینچ، کارمند ارشد بخش فن‌آوری ادوی در نوشته منتشر شده در وبلاگ نوشت:" ما مطمئن بودیم که ادوبی و اپل می‌توانند با هم خوب همکاری کنند ،همانطور که ما با تعدادی از دیگر شرکای کاریمان همکاری داریم، به شکلی که بتوانیم تجربه ای خاص در استفاده از فلش در آی فون، آی پد و آی پاد لمسی داشته باشیم."[ آی پد؛ محصول جدید اپل]

در حال حاضر هیچ کدام از این محصولات نمی‌توانند فن‌آوری فلش را اجرا کنند در حالی که  در بسیاری از سایت‌ها برای اجرای بازی، فایل‌های چندرسانه ای و دیگر انیمیشن‌ها از این نرم افزار استفاده می‌شود.

آقای لینچ افزوده است، با این وجود آدوبی تصمیم گرفته است تمرکزش را به بهتر کار کردن فلش بر روی دستگاه های ساخت گوگل، ریم، پالم، مایکروسافت، نوکیا و بقیه بکند.

او اظهار داشت ادابی در نظر دارد نسخه فلش 10.1 را برای سیستم عامل اندرویید گوگل در ماه مه ارائه کند و در ماه ژوئن انتشار عمومی آن انجام می‌شود.

این نامه کمی بعد از اعلام ادوبی مبنی بر عدم ساخت دستگاه‌هایی که تولید کنندگان بتوانند کد فلش را برای اجرا روی دستگاه‌های اپل ترجمه کنند، منتشر شد.

بیانیه ادوبی تغییر در شرایط و مواد توافق نامه‌ای را که تولیدکنندگان هنگام کدنویسی برای اجرای فلش روی مصولات اپل امضا می‌کنند،  در پی داشت.

این تغییر تولیدکنندگان را از ترجمه خودکار ابزار منع و وادارشان می‌کند تا دو نوع کاربرد تعریف و تولید کنند، یکی برای محصولات اپل و یکی برای هر چیز دیگری.

کد خبر 106553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز