رئیس مرکز دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که براساس آیین نامه برچسب روی جلد سیگارها هر 6 ماه یک بار باید تغییر کند، اعلام کرد: از شهریور ماه برچسب جدید روی جلد سیگارها درج می‌شود.

cigarette

به گزارش ایسنا دکتر کاظم ندافی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون کارگروه مشترک بین وزارت بهداشت و شرکت دخانیات، دو تصویر جدید برای درج روی پاکت سیگارها پیشنهاد داده است که با تصویب نهایی یکی از آنها، این برچسب جدید بر روی پاکت سیگارهای تولید داخل و سیگارهای وارداتی مجاز از شهریور ماه درج خواهد شد.

 وی افزود: یکی از این تصاویر، کودکی را نشان می‌دهد که بر اثر قرار گرفتن درمعرض دود سیگار دچار مشکلات تنفسی شده و زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارد و تصویر دیگر اعضای داخلی بدن افراد هنگام سالم بودن و پس از تخریب توسط دود سیگار را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اختلاف نظر موجود بین وزارت بهداشت و شرکت دخانیات در خصوص درج این تصاویر بر روی پاکت‌های سیگار گفت: شرکت دخانیات معتقد است این تصاویر هشداردهنده باعث شده مردم به سیگارهای فاقد برچسب روی بیاورند. ولی مطالعات علمی ما نشان می‌دهد 10 درصد از زنان و 20 درصد از مردان مراجعه کننده به کلینیک‌های ترک سیگار، انگیزه خود را توجه به این تصاویر هشداردهنده اعلام کرده‌اند.

کد خبر 112972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز