سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد به ایده "اروپای بدون سیگار" تا سال 2012 جامه عمل بپوشاند.

روزنامه ولت گزارش داد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید قوانینی را برای حفاظت از شهروندان‌شان در برابر دود سیگار به تصویب برسانند.

آندرولا واسیلیو (Androulla Vassiliou)، کمیسار سلامت اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در بروکسل گفت سیگار کشیدن همانند گذشته موجب مرگ و بیماری در اتحادیه اروپا شده است.

وی به روزنامه ولت درباره یکی از پیشنهاداتش گفت "قوانین مکتوب الزام‌آور کشورهای عضو" تنها ابزاری هستند که می‌توانند از مردم در برابر خطر در معرض دود سیگار دیگران قرار گرفتن محافظت کنند.

smoke-free Europe by 2012

به گفته وی، هدف از این پیشنهاد "حذف دود سیگار از محل‌های کاری در فضاهای بسته، اماکن عمومی در فضاهای بسته، وسایل نقلیه عمومی و اماکن ویژه تفریح عموم" است.
این کمیسیون در پیشنهاد خود که روز سه‌شنبه آن را ارایه داد، از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است "تصاویر هشدارآمیز را روز بسته‌های سیگار" درج کنند. علاوه بر این باید "نظام نظارتی استاندارد اتحادیه اروپا" برای تسهیل همکاری در زمینه حفاظت از کسانی که سیگار نمی‌کشند، ایجاد شود.

اماکن عاری از دخانیات
در حال حاضر 10 کشور عضو اتحادیه اروپا مقررات جامعی درباره اماکن عاری از دخانیات دارند. شدیدترین قوانین در انگلیس و ایرلند وجود دارد که سیگار کشیدن را در فضاهای عمومی، وسایل نقلیه عمومی و محل‌های کاری ممنوع کرده است. بلغارستان 2010 قانونی را در این خصوص به تصویب می‌رساند.

کد خبر 84584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز