همشهری آنلاین: مخبر کمیسیون انرژی مجلس گفت: با روند پر شتاب گازسوز کردن خودروها انتظار می رود سهمیه بندی بنزین حتی پیش از پایان سال 87 نیز لغو شود.

سید عماد حسینی در گفت و گو با  شانا، با اشاره به عمومی بودن حدود دو سوم خودروهای بنزین سوز افزود: با توجه به اهتمام و اقدام های موثر دولت در گازسوز کردن خودروهای عمومی، به نظر می رسد این پروژه عظیم نیز تا پیش از اتمام سال 87 اجرایی شود و دیگر نیاز به سهمیه بندی بنزین مطرح نباشد.

سید عماد حسینی با بیان این که با گازسوز شدن خودروهای عمومی برای تامین بنزین خودروهای شخصی الزامی به سهمیه بندی وجود ندارد، افزود: تامین بنزین خودروهای شخصی که تنها یک سوم خودروهای کشور را شامل می شوند، بار مالی چندانی برای دولت به همراه ندارد و مجلس نیز این آمادگی را دارد که اعتبار لازم برای این بخش را تامین کند.

نماینده مردم قروه در مجلس، زمان دقیق لغو سهمیه بندی بنزین را منوط به گازسوز کردن خودروهای عمومی خواند و تصریح کرد: با توجه به اقدام های دولت در این بخش که خوشبختانه با سرعت قابل قبولی نیز پیگیری می شود، می توان امیدوار بود که سهمیه بندی پیش از پایان سال آینده لغو شود.

حسینی یادآور شد: لغو سهمیه بندی به معنای بی نیازی از استفاده از کارت هوشمند سوخت نیست و همچنان استفاده از کارت سوخت برای خرید بنزین الزامی خواهد بود.

مخبر کمیسیون انرژِی در باره عملکرد ستاد تبصره 13 گفت: تبصره 13 قانون بودجه، پروژه ای چندساله است که متاسفانه تا پیش از استقرار تیم جدید در این ستاد، پیشرفت چندانی نداشت.

حسینی تصریح کرد: اعضای جدید ستاد تبصره 13 تا کنون مصوبات رضایت بخشی در زمینه تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و گازسوز کردن خودروها داشته اند که در صورت تداوم این روند، بسیاری از مشکلات مربوط به حمل و نقل در کشور حل خواهد شد.

کد خبر 38143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز