گروه اقتصادی: توزیع کارت سوخت المثنی با واردات کارت، عادی شده و به‌زودی وعده تحویل 15 روزه کارت سوخت به متقاضیان محقق می‌شود.

محمد رضا نعمت‌زاده، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام این خبر در جمع خبر نگاران تأکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا تحویل کارت به کمتر از 15 روز نیز کاهش یابد.

سیدناصر سجادی مسئول سامانه کارت سوخت نیز که در این مصاحبه حضور داشت اعلام کرد: از زمان آغاز سهمیه بندی یک‌میلیون کارت مفقود شده و میزان مفقود شدن کارت تا 11 هزار کارت در روز بود که امروز با عادی شدن و آشنایی بیشتر صاحبان خودرو این تعداد به 3 هزار مفقودی در روز رسیده است.

وی تأکید کرد: در هفته اخیر بیش از 500 هزار کارت سوخت المثنی صادر شده و  در اداره پست در حال توزیع است که امید می‌رود  با توزیع و تحویل این تعداد دیگر صاحبان خودرو چه برای کارت جدید و چه برای کارت مفقودی مشکلی  نداشته باشند.

کاهش سهمیه خودروهای دوگانه سوز

در این مراسم نعمت‌زاده در مورد کاهش سهمیه خودروهای دوگانه سوز گفت: این امر با توجه به اینکه قرار بوده تا مخزن و جایگاه سوختگیری برای خودروهای دوگانه سوز تأمین شود در دست اجرا است و اگر تعداد خودروهایی که باید مخزن دریافت کنند یا جایگاه کافی که باید تأمین شود انجام نشود کاهش سهمیه‌ها اعمال نمی‌شود.

به گفته وی با توجه به آمارهایی که در دست ماست خودروهای عمومی که مخزن نداشته‌اند مثل تاکسی‌ها و وانت‌ها همه مخزن دریافت کرده‌اند و قرار است که کاهش سهمیه نخست برای  این خودرو‌ها آغاز شود.

سهمیه‌بندی بدون توقف ادامه می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اعلام کرد: کار سهمیه بندی دور نخست بدون تغییر خاصی ادامه می‌یابد. برای عرضه بنزین آزاد هم هیچ برنامه‌ای اعلام نشده و اگر مجلس مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد ما به‌عنوان مجری آماده اجرای آن هستیم.

وی در مورد راه اندازی کارت سوخت گازوئیل نیز گفت: این برنامه با هدف، سهمیه بندی گازوئیل انجام نمی‌شود و هدف تنها نظارت و کنترل مصرف و جلوگیری از هدر رفتن سوخت است.

وی تأکید کرد: نصب تجهیزات آغاز شده و به‌طور قطع تا پیش از پایان سال راه اندازی می‌شود.

وی تعداد کل خودروهای گازوئیل‌سوز که قرار است کارت سوخت دریافت کنند با خودروهای سنگین و تراکتور و غیره حدود  یک میلیون و 300 هزار دستگاه اعلام کرد که آمار آن باید مانند آمار خودروها در اجرا مشخص شود.

وی همچنین اعلام کرد: امکان رمزدار شدن کارت‌ها نیز به‌طور قطع پیش از پایان آذر اجرا می‌شود و هر صاحب خودرویی که مایل باشد می‌تواند کارت سوخت خودرا با یک عدد 4 رقمی رمزدار کند.

بررسی اولویت طرح عرضه بنزین آزاد در مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اولویت طرح اجرای کامل بند «و» تبصره 13 و عرضه بنزین آزاد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری توسط نمایندگان در مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار همشهری، حمیدرضا حاجی بابائی اظهار داشت: درخواست تعدادی از نمایندگان درخصوص در اولویت قرار گرفتن طرح اجرای کامل بند «و» تبصره 13 و عرضه بنزین آزاد به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

این در حالی است که حسن مرادی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس پیش‌بینی کرده طرح الزام دولت به عرضه بنزین آزاد که به امضای 150 نماینده مجلس رسیده، نهایتاً تا یک ماه آینده (دی‌ماه) به تصویب خواهد رسید و پس از آن دولت موظف به عرضه بنزین آزاد خواهد شد.

کد خبر 37658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز