همشهری آنلاین: پیش‌بینی می‌شود در دور دوم سهمیه‌بندی بنزین، روزانه و به طور متوسط یک میلیون و 500 هزار لیتر بر مصرف بنزین کشور افزوده شود.

سیدناصر سجادی، مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت در گفت وگو با شانا افزود: افزایش میزان سهمیه خودروهای شخصی به ماهانه 120 لیتر و انتقال باقیمانده سهمیه مصرف نشده در دور اول به صورت کامل به دور دوم، می تواند از دلایل افزایش میزان مصرف در دور دوم سهمیه بندی بنزین باشد.

سجادی ادامه داد: البته افزایش سهمیه ماهانه سوخت موتورسیکلت‌ها از 30 لیتر به 36 لیتر نیز به نوبه خود در افزایش میزان مصرف بنزین کشور از دی ماه تا پایان امسال اثر گذار خواهد بود.

وی بررسی‌های ستاد تبصره 13 با توجه به برخی مشکلات مردم را دلیل افزایش میزان سهمیه‌بنزین خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها برشمرد.

مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت همچنین با اشاره به کاهش میزان سهمیه سوخت وانت‌های نوع 2 از 450 لیتر در ماه به ماهانه 400 لیتر اظهار داشت: جمع‌بندی اطلاعات موجود از میزان سوخت‌گیری و آمد و شد این نوع خودروها در ستاد تبصره 13 نشان می‌داد که وانت های نوع 2 در مقایسه با دیگر وانت‌ها تردد بین شهری و جاده پیمایی کمتری دارند.

سجادی افزود: همچنین این نوع وانت‌ها به دلیل قدرت کم موتور نمی‌توانند همانند وانت‌های با قدرت موتور بالا، در جاده‌ها و بین شهرها تردد کنند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های ستاد تبصره 13، سهمیه سوخت وانت‌های نوع یک که از قدرت موتور بالایی برخوردارند، به میزان 600 لیتر در ماه ثابت ماند.

سجادی توصیه کرد: با توجه به انتقال باقی‌مانده سهمیه مصرف نشده در دور اول به دور دوم سهمیه‌بندی، مردم باید در مدیریت صحیح مصرف سوخت وسایل نقلیه خود دقت و تلاش لازم را داشته باشند.

روز گذشته (یکشنبه 25 آذر) شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای تغییرات به وجود آمده در نحوه اختصاص سهمیه بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها ماه در دور دوم را اعلام کرد.

در اطلاعیه این شرکت تغییرات به وجود آمده در اختصاص سهمیه بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها از ابتدای دی ماه امسال، بر اساس تجربه‌های به دست آمده از 6 ماه سهمیه‌بندی بنزین در دور اول تشریح شده است.

کد خبر 39369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز