چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۷
۰ نفر

با آغاز سهمیه‌بندی بنزین بازار سیاه بنزین نیز اعلام موجودیت کرده است.

این روزها وقتی از کنار برخی پمپ‌بنزین‌ها رد می‌شوید، راننده‌هایی را می‌بینید که در کنار خیابان مشغول چانه‌زنی بر سر قیمت هر لیتر بنزین هستند. از پمپ بنزین‌های پایتخت گرفته تا پمپ بنزین‌های شهرهای دیگر، در همه آنها رد بازار سیاه کاملا مشهود است. راننده‌هایی که مشغول فروش بنزین هستند و خریدارانی که چانه می‌زنند تا هر لیتر بنزین را ارزان‌تر بخرند.

در تهران چند پمپ بنزین- که البته بهتر است ما نشانی آنها را علنی نکنیم- به مراکز اصلی بازار سیاه تبدیل شده‌اند که هر روز بعدازظهر هنگام غروب آفتاب بازارشان داغ می‌شود و تا انتهای شب این خرید و فروش ادامه دارد. این جایگاه‌های عرضه سوخت به مراکز خرید و فروش بنزین و بازار سیاه تبدیل شده‌اند و هر روز راننده‌هایی که بیشتر، راننده‌های تاکسی و وانت‌بارها هستند درکنار این پمپ بنزین‌ها صف می‌کشند تا بنزین مازاد خود را به نرخ آزاد بفروشند.

نشانه این فروشندگان بازار سیاه 4 لیتری‌هایی است که در کنار خیابان و در صف طولانی وانت‌بار و تاکسی‌ها قرار گرفته‌ است و در آخر شیلنگ‌هایی که از داخل صندوق عقب ماشین بیرون می‌آید و مشغول مکیدن بنزین باک تاکسی‌ها و وانت‌ها می‌شوند. خیلی‌ها هم بنزین کارت سوخت خود را به نرخ آزاد می‌فروشند و با خیال راحت به خانه می‌روند.

در حال حاضر قیمت هر لیتر بنزین کارت سوخت بین 300 تا 500 تومان معامله می‌شود، اما همین نرخ در انتهای ماه شکسته می‌شود چرا که بسیاری از راننده‌هایی که بنزین خود را می‌فروشند در انتهای ماه به دلیل سوخت شدن سهمیه‌شان جلوی پمپ بنزین‌ها صف می‌کشند و هر لیتر بنزین را با قیمت پایین‌تری می‌فروشند در نتیجه قیمت‌ها  شکسته می‌شود و با قیمت نازل‌تری به فروش می‌رود.

کد خبر 43091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز