همشهری آنلاین: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای تغییراتی که در نحوه اختصاص سهمیه بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها در دور دوم به وجود آمده است را اعلام کرد.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای تغییرهای به وجود آمده در اختصاص سهمیه بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها را از ابتدای دی ماه امسال را بر اساس تجربه‌های به دست آمده از 6 ماه سهمیه‌بندی بنزین در دور اول، تشریح کرد.

بر اساس این اطلاعیه، سهمیه بنزین خودروهای سواری شخصی از ابتدای دی ماه امسال تا پایان فروردین سال 1387 با 20 لیتر افزایش نسبت به سهمیه دوره اول به ازای هر ماه 120 لیتر که در مجموع برای دوره 4 ماهه 480 لیتر و به طور یکجا لحاظ می‌شود؛ ‌همچنین باقی‌مانده سهمیه مصرف نشده در دور اول به صورت کامل به دوره دوم انتقال خواهد یافت.

بر اساس این اطلاعیه سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها نیز از ابتدای دی ماه با 6 لیتر افزایش نسبت به دوره اول ماهیانه 36 لیتر خواهد بود.

سهمیه بنزین وانت‌های نوع 2 که در دوره قبل ماهانه 450 لیتر در نظر گرفته شده بود از ابتدای دی ماه با 50 لیتر کاهش نسبت به دوره اول ماهانه 400 لیتر لحاظ می‌شود؛ همچنین سهمیه وانت‌های نوع یک کماکان ماهیانه 600 لیتر است.

در این اطلاعیه آمده است، سهمیه بنزین تاکسی‌های بنزین‌سوز از ابتدای دی ماه امسال با 100 لیتر کاهش نسبت به دوره اول سهمیه بندی ماهیانه 700 لیتر منظور می شود.

سهمیه بنزین تاکسی‌های دوگانه‌سوز نیز از ابتدای دی ماه ماهانه 400 لیتر منظور می‌شود و بر اساس تصمیم‌های گرفته شده به منظور روان‌سازی سوخت‌گیری خودروهای مذکور، بیشتر جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی سی.ان.جی با هماهنگی لازم فقط به سوختگیری تاکسی‌ها اختصاص خواهند یافت.

همچنین سهمیه قابل توجهی برای استفاده بنزین خودروهای عمومی روستایی در نظر گرفته شده است که از طریق فرمانداری‌ها اختصاص می‌یابد. 

در این اطلاعیه آمده است: متوسط مصرف روزانه در طول مدت سهمیه بندی 59 میلیون لیتر شده است و به نسبت به مقدار 75.5 میلیون لیتر مدت مشابه سال قبل 22 درصد و نسبت به 83 میلیون لیتر برنامه‌های غیرسهمیه‌ای سال جاری 29 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 39294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز