هشمهری آنلاین: کاهش سهمیه بنزین برخی خودروهای بنزین سوز نظیر تاکسی‌ها و وانت‌ها که تجهیزات دوگانه سوز را دریافت و نصب کرده‌اند، هنوز در ستاد تبصره 13 به تصویب نرسیده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر شایعه کاهش سهمیه بنزین این خودروها از ابتدای دی‌ماه به شدت در بین رانندگان تاکسی مطرح شده و همین امر بهانه‌ای برای اعتراض و در برخی موارد افزایش کرایه را به همراه داشته است.

درابتدای سهمیه‌بندی بنزین با صلاحدید ستاد تبصره 13 و اینکه هنوز بسیاری از جایگاههای عرصه CNG بطور کامل راه‌اندازی نشده و بسیاری از خودروها نیز تجهیزات دوگانه سوز کردن را دریافت نکرده بودند، مقرر شد سهمیه بنزین اینگونه خودروها با خودروهای بنزین‌سوز برابر باشد.

این گزارش حاکی است: اکنون با برطرف شدن این موارد، قرار شده سهمیه بنزین این دسته از خودروها مطابق خودروهای گازسوز شود. براین اساس سهمیه تاکسی‌ها و وانت‌هایی که دوگانه‌سوز شده‌اند، به سهمیه خودروهای گازسوز کاهش خواهد یافت. البته این تصمیم هنوز در ستاد تبصره 13 تصویب نشده است.

در حال حاضر سهمیه بنزین تاکسی‌های بنزین سوز و گاز سوز ماهانه به ترتیب 800 و 60 لیتر می‌باشد.

سهمیه بنزین وانت پیکان و مزدا 1000 بنزین سوز و گاز سوز به ترتیب 360 و 60 لیتر در ماه در نظر گرفته شده است. وانت نیسان، زامیاد و سایپا، تراکتور، کامیون، کشنده، کامیونت، اتوبوس، مینی‌بوس، نیمه‌یدک، تریلی، اتوکمپینگ بنزین سوز و گاز سوز نیز به ترتیب 600 و 60 لیتر در ماه می‌باشد.

بنابراین گزارش، انواع وانت تویوتا 1600، 2000 و مزدا 2000 بنزین و گازسوز نیز در حال حاضر ماهانه به ترتیب 450 و 60 لیتر بنزین دریافت می‌کنند.

کد خبر 37927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز