گروه اقتصادی: در حالی که روزهای پایانی اجرای مرحله نخست طرح سهمیه بندی فرا‌می‌رسد و ذخیره بنزین خودروها رو به پایان است تلاش برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای افزایش فشار به دولت برای عرضه بنزین آزاد تشدید شده است.

بسیاری از خودروها در کارت سوخت خود دیگر ذخیره‌ای ندارند و به همین دلیل در مراکز عرضه بنزین همه روزه علاوه بر وجود صف‌ افرادی که با دردست داشتن ظرف برای مقداری بنزین از رانندگانی که در حال سوخت‌گیری هستند درخواست بنزین می کنند افزایش یافته است.

در صورتی که هیچ برنامه‌ای برای حل این مشکل ارائه نشود باید در انتظار توسعه و گسترش بازار سیاه بود.

برخی گزارش‌ها از  سازمان یافته شدن عرضه بنزین به صورت‌های گوناگون و تلاش برای رخنه به شبکه رایانه‌ای توزیع بنزین خبر می دهد.

شرایط پیش رو موجب شده تا در مجلس شورای اسلامی تلاش‌هایی که از آغاز برای موظف کردن دولت به عرضه بنزین آزاد آغاز شده بود و فوریت‌های آن تصویب نشده بود ادامه یابد و برخی گزارش‌ها از نامه نمایندگان برای بررسی خارج نوبت طرح موظف کردن دولت به اجرای بند« و»  تبصره 13 خبر می دهد.

در فصل زمستان به دلیل فقدان حمل‌ونقل عمومی مناسب استفاده از خودرو شخصی افزایش می‌یابد و این در حالی است که اغلب خودرو‌ها با آخرین قطره‌های ذخیره بنزین در حال حرکت هستند.

هنوز زمان پایان دور نخست سهمیه بندی فرا نرسیده و در صورتی که دولت با عرضه بنزین آزاد یا اعلام سهمیه مازاد و ویژه راه حلی برای این مشکل ارائه نکند بسیاری از خودرو‌ها متوقف می شود.

علاوه براین با رشد بی سابقه تقاضا در روزهای پایانی دارندگان سهمیه های بالا مانند تاکسی ها و وانت بارها نسبت به فروش سهمیه بنزین خود تحریک می‌شوند.

کد خبر 37329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز