همشهری آنلاین: رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از صدور کارت هوشمند سوخت برای خودروهای گازوییل سوز از پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده،خبر داد و گفت: اما گازوییل به هیچ وجه سهمیه‌بندی نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردار محمد رویانیان در مراسم بزرگداشت روز حمل ونقل در جمع تعاونی‌های حمل و نقل سراسر کشور در تهران، افزود: هم اکنون در حال صدور پلاک ملی برای کامیون‌ها هستیم و همزمان نیز مقدمات صدور کارت سوخت برای خودروهای گازوییل سوز با مراجع ذیربط در حال انجام است.

رویانیان اظهار داشت: گازوییل به هیچ وجه سهمیه‌بندی نخواهد شد، اما برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها و کنترل میزان سوخت مصرفی، قرار است خودروها با استفاده از کارت هوشمند سوخت، از گازوییل استفاده کنند.

وی سپس حمل و نقل را کلید توسعه در هر کشوری دانست و افزود: این اصل مهم و سرنوشت ساز در تمام عرصه‌ها می‌تواند با دستان پرتوان تعاونگران محقق شود.
رویانیان اظهار داشت: در سال ‪ ۸۵‬نسبت به سال قبل از آن تلفات جاده‌ای در کشور هفت دهم درصد کاهش داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار پزشکی قانونی، طی هشت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ، تعداد کشته‌شدگان جاده‌ای سه هزار و ‪ ۱۰۰‬نفر و تعداد مجروحان ‪ ۱۹‬هزار نفر کاهش یافت.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت : وزارتخانه‌های راه و ترابری و تعاون و همچنین سایر مراجع ذیربط باید تعامل جدی بایکدیگر داشته باشند تا بتوان در سال جاری از رقم ‪ ۶۰‬تریلیون ریال اعتبار اختصاص یافته برای حمل و نقل برون شهری و ‪ ۴۰‬تریلیون ریال تخصیصی برای حمل و نقل درون شهری ، استفاده بهینه به عمل آورد.

رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پایان افزود: باید در زمینه ایمنی خودروها و رانندگان تلاش جدی بعمل آید و همچنین پلیس راه کشور را به تجهیزات کنترل الکترونیک ، مجهز کرد.

کد خبر 39300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز