سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

در حالی که دور اول سهمیه‌بندی بنزین رو به پایان است و از ابتدای دی‌ماه مرحله دوم سهمیه‌بندی آغاز می‌شود، بازار شایعات و اخبار ضدونقیض در مورد میزان و چگونگی سهمیه‌بندی در دور دوم داغ شده است.

به گزارش خبرنگار ما، تازه‌ترین خبر در این زمینه افزایش سهمیه خودروهای شخصی به روزی 5 لیتر و کاهش دوره‌های سهمیه‌بندی از 6 ماه به 4 ماه است.

این در حالی است که تا پیش از این گفته می‌شد دور دوم سهمیه‌بندی بدون تغییر خاصی اجرایی می‌شود و تصمیمات جدید از سوی ستاد تبصره 13 به اطلاع عموم می‌رسد ولی ظاهرا منابع دیگری نیز در این زمینه فعال شده‌اند. سه شنبه 13 آذر اندکی بعد از آنکه   رئیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد قرار است از اول دی،‌ سهمیه خودرو‌‌‌های شخصی افزایش یابد، قائم مقام وزیر نفت گفت: ستاد تبصره 13 تصمیمی برای افزایش سهمیه‌ بنزین نگرفته است.

این درحالی است که نشست مشترک مجلس و دولت نیز سه شنبه برای بررسی مساله بنزین برگزارشد.

حمید رضا حاجی‌بابایی عضو هیات رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی با تأیید برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس در مورد بنزین و مشکلات توزیع و اجرای آن گفت: این جلسه به عرضه بنزین آزاد منجر نمی‌شود.

 وی تأکید کرد: در این جلسه برخی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و وزیران مرتبط شرکت داشتند.  پیش از این 107 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای عرضه‌ بنزین آزاد در خواست تسریع در بررسی طرح‌های نمایندگان در این باره شده بودند.

اعلام برنامه کاهش سهمیه خودرو‌های عمومی دوگانه سوز از جمله تغییراتی است که در دور دوم سهمیه‌بندی در دست اجراست و به نظر می‌رسد که مجریان طرح قصد دارند سهمیه بنزین تاکسی‌ها و خودرو‌های عمومی را به خودروهای شخصی اختصاص دهند.

برنامه کاهش سهمیه خودروهای دوگانه سوز نیز در حالی  اجرا می‌شود  که هنوز تعداد جایگاه‌‌های عرضه گاز به میزان قابل قبول نرسیده و برخی خودروهای دوگانه سوز نیز  فاقد سیلندر گاز هستند.

این درحالی است که نمایندگان مجلس نیز به تلاش‌ها برای اجرایی شدن عرضه بنزین آزاد ادامه می‌دهند.در این زمینه دیروز محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با مهر،  با اشاره به تصویب طرح استفساریه بند و تبصره 13 قانون بودجه 1386، مبنی بر تکلیف دولت برای عرضه بنزین مازاد بر سهمیه در کمیسیون های انرژی و برنامه و بودجه مجلس اظهارداشت:  از هیأت رئیسه انتظار داریم که بیش از این مانع طرح این استفساریه در صحن علنی نشود تا هرچه زودتر در مجلس مطرح شود.

پیش‌بینی می‌شود درصورت تداوم روند کنونی اطلاع‌رسانی ناقص ستاد تبصره 13 بازار داغ شایعات در مورد سهمیه‌بندی بنزین در دور دوم تشدید شود و مشکلات شهروندان در  این زمینه افزایش یابد.

کد خبر 38334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز