تنها یک روز بعد از تذکر 4 نماینده شاخص مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهوری نسبت به اجرای ناقص تبصره 13، این ستاد جهت رفاه حال مردم عرضه بنزین اضطراری در جایگاه‌های بین راهی و همچنین عرضه بنزین آزاد به قیمت 600 تومان به گردشگران خارجی را تصویب و ابلاغ کرد.

بر این اساس، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در مورد اجرای تبصره 13، وزارت نفت مکلف به پیش‌بینی کارت اضطراری سوخت در جایگاه‌های بین ‌راهی شد.

بر اساس این مصوبه که توسط معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد، از آنجایی که تمامی جایگاه‌های عرضه بنزین در کشور صرفاً با کارت هوشمند سوخت نسبت به عرضه بنزین اقدام می‌کنند، به منظور رفاه حال مردم، وزارت نفت مکلف به پیش‌بینی کارت اضطراری سوخت در جایگاه‌های بین‌راهی شد.

همچنین وزارت نفت موظف شد برای خودروهای ترانزیت و جهانگردی کارت موقت سوخت صادر کند تا در مبادی ورودی کشور به دارندگان این نوع خودروها تحویل شود.

بهای بنزین برای این‌گونه خودروها معادل بهای بنزین خودروهای دولتی و سیاسی تعیین شد، لیکن نحوه دریافت وجه بنزین باید به گونه‌ای باشد که به ازای هر لیتر معادل 100 تومان باقیمانده، در جایگاه‌های عرضه بنزین دریافت شود. به گزارش مهر، دولت اعلام کرد، قیمت بنزین مازاد بر سهمیه خودروهای دولتی 600‌تومان است.

بر اساس دیگر مصوبه ستاد تبصره 13، آن دسته از افرادی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند سوخت خودرو خود نشده‌اند، از طریق آگهی منتشره در جراید یا ادارات پست برای دریافت آن اقدام نمایند.

ادارات پست پس از بررسی فرم‌های تکمیل شده و تطبیق آنها با کارت‌های معطله موجود در پست و نیروی انتظامی و ثبت اطلاعات خودرو و مالک آن نسبت به تحویل کارت‌ها در آدرس‌های تعیین شده اقدام نماید.

در این تصویب نامه تصریح شده وزارت نفت موظف شده تعداد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی راه‌اندازی شده و فعال را تا پایان سال 1386 حداقل به میزان یک هزار جایگاه فعال افزایش دهد.

همچنین، سهمیه سوخت خودروهای ون بنزین سوز با پلاک تاکسی، معادل سهمیه تاکسی‌های بنزین سوز تعیین و کلیه کار‌ت‌های هوشمند سوخت این خودروها بین مالکان این خودروها توزیع شود.

به منظور تأمین زمان لازم برای تولید و شخصی‌سازی و توزیع کارت هوشمند سوخت خودروهایی که شماره‌گذاری می‌شوند، وزارت نفت نسبت به صدور کارت هوشمند سوخت موقت یک ماهه اقدام نموده و همچنین این سهمیه موقت را از سهمیه کارت هوشمند سوخت دائم این‌گونه خودروها کسر نماید.

به‌علاوه، نیروی انتظامی موظف شد اطلاعات آن دسته از خودروهای اسقاط‌شده در خارج از حرکت را برای ابطال کارت‌های سوخت صادره مربوط به وزارت نفت اعلام نماید.

کد خبر 36638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز