سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

در آستانه جلسه رأی اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی نفت و صنایع، 4 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس‌جمهوری از وی خواستند تا با رفع نارسایی‌های سهمیه‌بندی بنزین، نسبت به اجرای کامل تبصره ۱۳قانون بودجه سال ۱۳۸۶اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ما، احمد توکلی، الیاس نادران، غلامرضا مصباحی مقدم نمایندگان تهران در مجلس و حسن سبحانی نماینده دامغان، که نمایندگان شاخص و صاحب‌نظر در مسائل اقتصادی مجلس هستند این تذکر را مطرح کردند.

در این تذکر خاطر نشان شده است: با توجه به گذشت بیش از 5/1 سال از ابلاغ تبصره  ۱۳در قانون بودجه  ۱۳۸۵و گذشت 7 ماه از آغاز به کار سامانه عرضه بنزین با کارت هوشمند و گذشت بیش از ۴ماه از اجرای سهمیه‌بندی بنزین، ادامه این ناهنجاری‌های اجرایی، برای مردم مشکل آفرین شده است و موفقیت طرح سهمیه بندی بنزین را نیز زیر سؤال برده است.

در ‌این تذکر با استناد به برخی نارسایی‌های سهمیه بندی از جمله، کندبودن مراحل صدور کارت‌های سوخت المثنی و ابطال کارت‌های سوخت، تعلل در گسترش جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی و ایجاد صف طولانی در مقابل جایگاه‌های تحویل گاز، نارسایی در تأمین سوخت برای حمل‌ونقل عمومی کالا و مسافر برای روستاها و شهرهای دور دست و نقاط کشاورزی، صنعتی و عمرانی دور از مرکز تأکید شده است: در تخصیص سهمیه بنزین برای مسافربران شخصی و آژانس‌ها و نظارت بر خدمات آن‌ها کوتاهی می‌شود و همچنان شاهد رشد نرخ کرایه تاکسی‌ها، مسافربرهای شخصی و آژانس‌ها به بهانه فقدان بنزین هستیم.

نارسایی در توزیع بنزین در استانداری‌ها

در این تذکر با اشاره به‌اینکه عرضه بنزین از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها برای رفع نیازهای خاص شهروندان ضابطه روشنی ندارد، تأکید شده‌است: توسعه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت، به‌ویژه در مورد مترو به‌دلیل اختلافاتی که ماهیت و دلایل آن نامفهوم است با کندی پیش می‌رود.

ناهنجاری در اطلاع‌رسانی

نمایندگان شاخص مجلس در این تذکر با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی درباره سهمیه‌بندی بنزین همچنان ناهنجار است، خاطرنشان کردند: مسئولان مربوطه در برابر شایعاتی که به نگرانی عمومی درباره بنزین می‌انجامد واکنشی نشان نمی‌دهند.

کد خبر 36552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز