همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در دیدار با رؤسای شورای شهر کلان‌شهرها، بر شتاب گرفتن توسعه حمل و نقل عمومی در سراسر کشور تأکید کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه طرح‌ها و امور شهری باید سریع و با برنامه‌ریزی اجرا شود، گفت: دولت همچنان برای کمک به توسعه حمل و نقل ریلی در کلان شهرها آماده است تا به اقشار کم درآمد آسیبی نرسد.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان کشور، تاکید کرد: حمل ونقل ریلی شهری و بین شهری باید به سرعت در کشور گسترش یابد.

روسای شورای شهر مشهد، اهواز، شیراز، تبریز، اصفهان، قم، کرج و تهران نیز در این دیدار مهمترین مسایل و مشکلات این شهرها را بیان کردند.

رؤسای شورای شهر کلان شهرها با قدردانی از اهتمام و توجه ویژه دولت نهم به شوراهای شهر و روستا، کمک به تسریع در راه‌اندازی و توسعه قطار شهری و افزایش ناوگان اتوبوسرانی برای گسترش حمل ونقل عمومی را مهمترین نیاز این شهرها برشمردند.

به گزارش ایرنا، مهندس محرابیان نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد تبصره ‪ ۱۳‬نیز در این دیدار با بیان گزارشی از نحوه و میزان کمک‌های دولت به توسعه حمل و نقل ریلی و افزایش ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در کلان شهرها تاکید کرد: طی ‪ ۲‬ماه آینده تعداد واگن‌های مترو و همچنین تاکسی و اتوبوس در تهران و سایر کلان شهرها افزایش می‌یابد تا مردم سفرهای شهری خود را در رفاه و آسایش بیشتر انجام دهند.

نماینده ویژه رییس جمهور و رییس ستاد تبصره ‪ ۱۳‬با بیان اینکه کمک‌های دولت به ایجاد و توسعه حمل ونقل ریلی در کلان شهرها و همچنین توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی رانی در این شهرها نسبت به گذشته بی‌سابقه است، گفت: طرح‌های قطار شهری در مشهد، تبریز، اصفهان، کرج و اهواز با اهتمام و تلاش مسئولان شهری به سرعت می‌تواند اجرا شود.

کد خبر 29694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز