همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد گفت: آمادگی داریم با نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دانش هسته‌ای خود را در اختیار همه اعضای آژانس قرار دهیم تا در راه صلح و رفاه همه ملت‌های جهان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد روز یکشنبه(11 شهریور) در جمع فعالان اتحادیه جامعه‌اسلامی دانشجویان در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری افزود: نظام سلطه همه حیثیت سیاسی، توان تبلیغی، قدرت دیپلماسی، ابزار رسانه‌ای و ساختارهای بین المللی خود را برای جلوگیری از پیروزی ملت ایران بکار گرفته است.

وی افزود: اهمیت موفقیت و پیروزی ملت ایران در عرصه هسته‌ای این است که با موفقیت ملت ایران سیطره نظام سلطه بر جهان شکسته خواهد شد و این پیروزی تلاش‌های طولانی مدت آنان علیه ملت ایران را نقش برآب خواهد کرد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دشمنان و بدخواهان ملت ایران در مقابل ایستادگی و تلاش ما کاری از پیش نخواهند برد، افزود: آنها مانده‌اند با قطعنامه‌هایی که خلاف قانون علیه ایران صادر کرده‌اند و هیچ نتیجه‌ای نیز برای آنان نداشته‌است ، چه کنند.

احمدی نژاد گفت: ما در موضوع هسته‌ای علاوه‌ برفشارهایی که از خارج متحمل می‌شدیم، از برخی عناصر داخلی که فکر می‌کنند بیشتراز دیگران می‌فهمند نیز تحت فشار بودیم و این افراد کسانی بودند که مدام دم از سازش و کوتاه آمدن درمقابل زورگویان می‌زدند.

رییس جمهوری ادامه داد: این افراد که تعدادآنها کم هم نبود در سفرهای خارجی خود با مقامات این کشورها گفت‌و گو و آنها را به‌فشار بیشتر علیه ملت ایران ترغیب می‌کردند.

احمدی نژاد با تاکید براینکه اگر درموضوع هسته‌ای ذره‌ای کوتاه‌می آمدیم امروز دیگر هیچ چیز از انقلاب و استقلال ملت باقی نمانده بود، افزود: گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که با مقاومت ملت ایران و تدبیر مقامات آژانس ارائه شده، به‌نفع ملت ایران است و از نظر ما موضوع هسته‌ای تمام شده است.

رییس جمهوری خطاب به دشمنان ملت ایران گفت:به شما نصیحت می‌کنم که دست از اقدامات اشتباه خود بردارید و از بداخلاقی‌وتوهین نسبت به ملت ایران و دیگر ملتهای آزاد دنیا دست‌بردارید و اجازه دهید که آژانس بعنوان یک نهاد فنی و تخصصی کار خود را انجام دهد.

رییس جمهوری اسلامی همچنین بر نقش جوانان و به‌ویژه دانشجویان در تحولات جوامع تاکیدکرد و گفت: هرتحول بنیادین که بخواهد در جوامع رخ دهد، پرچمدار آن جوانان و به‌ویژه جوانان دانشگاهی هستند.

احمدی نژاد افزود: دانشجویان در ساختن کشور و تحقق جامعه توسعه یافته و پیشرفته وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی آرمان خواهی و عدالت طلبی را از ویژگیهای مهم و بارز دانشجویان دانست و اظهار داشت: بدون آرمانها، حیات انسان بی‌معناست و هدف از خلقت انسان طی کردن مقدمه یک حیات طیبه ابدی است که همه پیامبران آمدند تا انسانها را به سمت زندگی طیبه هدایت کنند.

رییس جمهوری بااشاره به تحقق نیافتن این هدف مهم در جوامع بشری، گفت: به فضل الهی حرکت به سمت حیات طیبه شتاب گرفته و حرکت نهایی آغاز شده است و نشانه‌های این تغییر در نقاط مختلف جهان به وضوح دیده می‌شود.

احمدی نژاد تاکید کرد: امروز آرمان عدالت در دنیا پیروان میلیاردی پیدا کرد و مخالفان این آرمان در انزوا قرار گرفته‌اند و در این راه مسوولیت ملت ایران در تحقق وعده الهی بسیار سنگین است.

رییس جمهوری تاکید کرد: امروز هم ما وظیفه داریم ایران را بسازیم و به‌الگوی ملتها تبدیل کنیم و پایگاه اصلی این حرکت و تلاش دانشگاهها هستند.

احمدی نژاد در ادامه بااشاره به اینکه امروز بهترین فرصت برای بهترین کارها در دانشگاههافراهم است، گفت: برخلاف عقیده برخی افراد که فکرمی کنند فعالیت دانشجویی، چنگ و دندان کشیدن ودرگیرشدن در دعواهای سیاسی است، معتقدم که فعالیت دانشجویی تلاش برای مطالبه آرمانها و عدالت خواهی است.

رییس جمهوری تاکید کرد: دانشجویان باید مسوولان را به پای میز بکشانند و از آنها مطالبه کنند و مسوولان را نقد کنند و برای حل مشکلات کشور راهکار ارائه دهند.

احمدی نژاد افزود:دشمنان درپی این هستند که باحرفهای پیش پاافتاده دانشجویان رااز هدف اصلیشان منحرف کنند امادانشجویان و به‌ویژه جامعه اسلامی از همان ابتدا آرمان‌خواهی و نگاه به قله‌ها را دنبال می‌کنند.

رییس جمهوری در ادامه آرمان خواهی را رمز موفقیت‌های بزرگ دانست و تصریح کرد: پایبندی به ارزشها و آرمانها با هیچ چیزی نباید عوض شود و نباید به خاطر رضایت افراد و گروه‌ها آرمانها را زیر پا گذاشت و ذات حرکت دانشجویی پایبندی به آرمانها و ارزشهاست.

احمدی نژاد همچنین بر وجود روحیه شور و نشاط در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: شور و نشاط باید در دانشگاه‌ها حاکم باشد و کار علمی نیز باید جایگاه شایسته خود را در دانشگاه‌ها داشته باشد.

رییس جمهوری همچنین در پاسخ به درخواست دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان درخصوص انتصاب مدیران دانشگاه‌ها، بر توجه به معیارهای دیگر علاوه بر معیار درجه استادی در نصب مدیران دانشگاه‌ها تاکید کرد.

کد خبر 30389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز