گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: اقدامات آمریکا و هم‌پیمان‌هایش باعث نفرت مردم جهان به‌ویژه جهان اسلام از آن‌ها شده است و امروز آمریکا و هم‌ پیمانانش در عراق در باتلاقی فرو رفته‌اند که بیرون آمدن از آن سخت است و یا باید هزینه‌ زیادی برای بیرون آمدن از آن پرداخته شود.

رئیس جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه هیمنه جهانی آمریکا و متحدانشان در صحنه عراق فرو ریخت و آنان شکست تاریخی را متحمل شده‌اند، گفت: عمق شکست قدرت جهانی در شکست ایدئولوژی متعلق به آنان است.

وی که در چهارمین همایش مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت‌ع سخن می‌گفت و فارس خبر آن را منتشرساخت، تأکید کرد: با یک نگاه اجمالی به اوضاع جهان امروز به این حقیقت می‌رسیم که معادلات جهانی به سرعت به نفع حق و علیه باطل رقم می‌خورد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات آمریکایی‌ها در بر هم زدن امنیت و ثبات عراق، اظهار  داشت: آنها گروه‌ها و قبائل را تحریک می‌کنند و بذر نفاق و ترور را در عراق کاشته‌اند و با آزاد گذاشتن برخی از مرزهای عراق اجازه ورود عده‌‌ای را برای بر هم زدن امنیت این کشور می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی ادامه داد: شما نتیجه‌ جنگ 33 روزه‌ لبنان را نیز مشاهده کردید و دیدید که چگونه حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفت، آیا چنین رژیمی ماندگار است؟ رژیمی که فلسفه‌ تأسیس و دوام آن باطل است، خود به خود در مسیر اضمحلال قرار می‌گیرد.

در این نشست محمدرضا مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز، محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری، مجتبی ثمره هاشمی مشاور رئیس‌جمهوری، یحیی رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران و برخی از اندیشمندان و محققان جهان اسلام نیز حضور داشتند.

کد خبر 29264

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز