چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور با تقدیر از همراهی مردم دراجرای سهمیه بندی بنزین ، فعالیت های دولت در بخش توسعه حمل و نقل عمومی، خودکفایی در تولید و صدور بنزین و اجرای طرح های پوشش بیمه ای را از جمله مزایای پیشبرد مدیریت بهینه مصرف سوخت در کشور عنوان کرد.

به‌ گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر، دکتر احمدی نژاد در نشست مشترک دولت و مجلس تاکید کرد: طرح سهمیه بندی بنزین و مدیریت بهینه مصرف سوخت اقدامی عظیم و همسو با منافع ملی است و از این رو نباید به دلیل برخی مشکلات در صحنه اجرا کل آن را زیر سوال برد.

رییس جمهور میلاد امام جواد(ع) و امام علی(ع) را تبریک گفت و با بیان اینکه بنای مجلس و دولت بر این بود که به کارهای مبنایی و زیربنایی و اصلاحات ساختاری در همه بخش ها بپرازد و منافع ملت ، نظام و انقلاب را با هیچ مصلحتی نباید معاوضه کرد، گفت: طی سال های گذشته، آرمان ها بلند و بسیار خوب بوده است اما آیا واقعاً برای حل مشکلات کشور در بخش های مختلف مانند رفع بیکاری ، برنامه های اجرایی، روشن و جامع وجود داشته است؟

رئیس جمهور افزود: در این سال ها آیا برای ایجاد مسکن و مدیریت و کنترل مصرف سوخت و بنزین، و مردمی کردن اقتصاد برنامه جامع و اجرایی وجود داشت؟

وی در ادامه تصریح کرد: برای رفع مشکلات کشور در بخش های گوناگون نیازمند داشتن برنامه جامع، اجرایی و روشن هستیم.

رییس جمهور گفت: در راه اجرا و تحقق عدالت برنامه های مختلف از جمله ارائه سهام عدالت، اصل 44 تدوین و اجرا می شود که نیازمند استقامت و تلاش است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه دولت مصمم است قانون مجلس را در موضوع سهمیه بندی بنزین اجرا کند، گفت: این طرح بسیار عظیم است و نباید برای مشکلات کوچک کل این طرح را زیر سوال برد.

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت در کشور بسیار بالاست و مهم این نیست که چه کسی پول را می دهد ، افزود: افزایش آلودگی، تلف شدن وقت مردم و هدر رفتن انرژی از جمله مضرات مصرف زیاد بنزین است.

رییس جمهور تاکید کرد: آزاد سازی انرژی تورمی بیش از 100 درصد ایجاد می کند که این میزان در اقشار کم درآمد بسیار بیشتر است.

وی گفت: همه مردم باید مصرف بهینه را تمرین کنند و دولت و رسانه ها مردم را تشویق به استفاده از خودروهای کم مصرف کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه جلوی قاچاق سوخت با اجرای سهمیه بندی بنزین گرفته می شود، تاکید کرد: برای رفع همه نیازهای جزیی مردم کافی است 4 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین در کشور افزوده شود.

رییس جمهور همچنین با تقدیر از مردم در همراهی همه جانبه با اجرای سهمیه بندی و صرفه جویی در مصرف بنزین گفت: باید ضعف های پایداری این طرح شناسایی و مشکلات حل شود زیرا این طرح دارای مزایای فراوان است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه گاز سوز کردن خودروهای عمومی به صادرات بنزین در سال آینده منجر می شود، گفت: از محل صرفه جویی مصرف بنزین، دولت توسعه راه آهن شهری و برون شهری را در دستور کار دارد که تا سه سال 700 کیلومتر بطور سالانه و از سال های بعد بیش از 1200 کیلومتر راه آهن در سال احداث می کند.

رییس جمهور تکمیل پالایشگاه های بنزین و افزایش تولید سوخت توسعه گاز سوز را هدف دیگر دولت دانست و گفت: کشورهای غربی اجرای طرح سهمیه بندی در ایران را انقلاب انرژی عنوان کرده اند و از این کار هراسان شده اند.

آقای احمدی نژاد در ادامه اجرای بیمه سرپرست خانوار و بیمه درمان برای افراد فاقد بیمه را یکی دیگر از مزایای صرفه جویی در مصرف سوخت دانست و از نمایندگان مجلس خواست با لوایحی که دولت در آینده در این زمینه ها خواهد داد، همکاری کنند .

محمود احمدی نژاد کشور را نیازمند انقلاب در ساختار اداری و برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: ساختار برنامه ریزی کشور باید از هزینه کردن پول نفت و در خدمت انقلاب نبودن بیرون بیاید .

رییس جمهور تصریح کرد: تصمیم در اصلاح ساختار برنامه ریزی کشور تصمیم بزرگی است و ساختارهای اداری باید بر اساس قانون اساسی شکل بگیرد .

وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس گفت: دولت در تلاش است لایحه بودجه سال آینده را با تحولی جدید و به صورت عملیاتی ، شفاف و مختصر به مجلس ارایه کند .

رییس جمهور افزود: فرقی میان دولت و مجلس وجود ندارد و باید با همراهی ها همدیگر را تقویت کنیم .

آقای احمدی نژاد در پایان با بیان اینکه بخشی از اشتغال زایی در کشور از سوی دولت حمایت می شود گفت: رشد فعالیت عمرانی واحداث مسکن وغیره موجب افزایش اشتغال شده است.

کد خبر 27426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز