همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: مجمع عمومی سازمان ملل جایگاه رفیعی برای بیان دیدگاه ملت‌هاست.

به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد روز یکشنبه(اول مهر) پیش از ترک تهران برای شرکت در شصت و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع عمومی سازمان ملل یک گردهمایی بزرگ مهم و تاثیر گذار است که سالیانه برگزار می‌شود و مقامات کشورها، مواضع و دیدگاههای خود را در این مجمع مطرح می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مجمع عمومی همه‌ساله برنامه‌های مهمی در دستور کار دارد، تاکید کرد: اجلاس سالانه سازمان ملل طولانی است، اما در چند روز نخست و در مراسم افتتاحیه که روسای کشورها حضور دارند، مقاماتی که علاقه‌مند به بیان دیدگاه‌های خود هستند، سخنرانی می‌کنند و می‌توان گفت مجمع عمومی سازمان ملل جایگاه رفیعی برای بیان دیدگاه‌های ملت‌هاست.

رییس جمهوری گفت: ملت ایران دارای روش مشخص و الگوی معینی برای مدیریت جوامع و حل و فصل مسایل بین‌المللی است و برای تحقق صلح و آرامش الگو و راه حل دارد.

احمدی‌نژاد افزود: ملت ایران در مورد مسایل مهم جهانی نیز دیدگاه‌های روشنی دارد و مجمع عمومی فرصتی است که این دیدگاهها به گوش جهانیان برسد.

رییس جمهوری درباره برنامه‌های این سفر نیز گفت: در حاشیه حضور در شصت و دومین مجمع عمومی سازمان ملل، ملاقات‌های دو جانبه و چند جانبه‌ای با مقامات و روسای کشورهای مختلف شرکت‌کننده در این مجمع خواهیم داشت.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: این ملاقات‌ها فرصت بسیار خوبی است که برای گسترش و تعمیق روابط با کشورها گفت و گو کنیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: گفت وگو با اندیشمندان و صاحب نظران مستقل و مردمی آمریکا از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.

رییس جمهوری ایران یادآور شد: آمریکا با ‪ ۳۰۰‬میلیون نفر جمعیت، کشور بزرگ و مهمی است و مردم آمریکا در طول سال‌های گذشته به‌خاطر برخی مسایل، از دسترسی به اطلاعات درست و روشن مربوط به تحولات جهان محروم بوده‌اند و مشتاق هستند که دیدگاه‌های مختلف را بشنوند.

احمدی نژاد، ملاقات با دانشگاهیان آمریکایی و پاسخگویی به سئوالات آنان، ملاقات با رهبران دینی آمریکایی، یهودیان و خاخام‌ها، ملاقات منتخبان نخبه ایرانی و بحث و گفت وگو با آنان، ملاقات عمومی با ایرانیان مقیم آمریکا و شنیدن حرف‌های آنان، جلسه ویژه با نخبگان آمریکایی، اساتید دانشگاهی و اصحاب رسانه و سیاست ورزان خارج از حکومت و مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌های آمریکایی را از دیگر برنامه‌های این سفر اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری در پایان اظهار داشت: قرار است پس از سفر به نیوریورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، سفری هم به بولیوی و یک توقف کوتاه در ونزوئلا داشته باشیم.

کد خبر 32195

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز