گروه سیاسی: رئیس جمهور، صمیمی‌ترین، پاک ترین، مؤمن‌ترین، شجاع‌ترین، انقلابی‌ترین و آرمانی‌ترین ملت دنیا را ملت ایران دانست و گفت: بالاترین افتخار در نظام اسلامی‌خدمت به مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد که سه شنبه شب در مراسم چهارمین گردهمایی مدیران دفاتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های سراسر کشور سخن می‌گفت، آحاد مردم ایران اسلامی‌را صاحبان حقیقی کشور، انقلاب و سرمایه گذاران اصلی برای عزت این سرزمین دانست و تاکید کرد: خدمت به مردم بالاترین عبادت وارزش‌هاست.

رئیس جمهوری رفع مشکلات و نیازهای تک تک مردم را بسیار مهم و ضروری دانست و خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: به هیچ وجه نباید درخواست‌ها و تقاضاهای تک تک مردم را دست کم گرفت چرا که در صورت رفع نیازهای مردم، خانواده‌ای احیا می‌شود و  انسانی از مشکلات نجات پیدا می‌کند.

جواب سربالا ندهید

به گزارش ایسنا، وی همچنین با تاکید براین‌که پی‌گیری‌ نامه‌ها باید پیوسته ودقیق باشد اظهار کرد: کسانی که در سیستم شما حضور دارند باید عادل‌ترین‌ها باشند. باید بدانید که تک تک گره‌هایی که از مردم باز می‌شود شما در عالم اعتلا پیدا می‌کنید.

احمدی‌نژاد گفت: گزارش رسیدگی به نامه‌ها باید مرتب به من ارسال ‌شود، دلیل ندارد کسی که جواب سربالا به مردم می‌دهد در جایگاهی که حضور دارد، باقی بماند.

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که باید طراحی لازم برای سهولت دریافت نظرات مردم صورت بگیرد خاطرنشان کرد: پیام کوتاه و تلفن وسیله خوبی است، باید طراحی در خصوص استفاده از تلفن صورت بگیرد تا هر کس به راحتی بتواند درخواست خود را ارائه دهد.

وی خطاب به حاضران در این نشست گفت: کسانی که در این سیستم کار می‌کنند باید خوش برخوردترین افراد باشند. این‌جا، جایی نیست که اگر شما فرد متخلفی را دیدید به او رحم کنید؛ اگر این کار را کردید، گناهش بر گردن شماست، شما در مقابل شعور حضور مردم در صحنه مسئولید.

رئیس جمهوری افزود: من به طور متوسط روزانه صد نامه را شخصا مطالعه می‌کنم که مطالعه این نامه‌ها بر خلاف نظر مادیون، موجب تغییر روحیه ‌شده و انگیزه ما را برای کار افزایش می‌دهد.

خودم مشکلات را حل می‌کنم

احمدی‌نژاد از انجام سفرهای استانی در دور دوم پس از ماه رمضان خبر داد و گفت:‌ قصد داریم در دور بعد وزرا و رئیس‌جمهوری، با مردم ملاقات مستقیم داشته باشند و شما باید برای این کار طراحی لازم را انجام دهید. این‌گونه ملاقات‌ها می‌تواند مشکلات مردم را حل کند و حتی باید قبل از انجام ملاقات‌ها راه‌ حل‌ها برای برخی مشکلات در نظر گرفته شود. در صورت عدم حل مشکلات توسط وزرا، بنده خودم آن‌ها را رسیدگی می‌کنم. 

وی با اشاره به اینکه هیچ وزیری، مدیری، سازمانی و مسئولی نباید نامه‌های مردمی‌را دست کم بگیرد، خطاب به آنان گفت: بر حذر می‌دارم مبادا نسبت به مراجعه و تقاضای یک فرد بی احترامی‌کنید.

رئیس جمهوری در ادامه، نگاه و رویکرد برخی افراد نسبت به نامه‌های مردم و اینکه فقط به برنامه‌های کلان کشور نگریسته بشود را  نگاه غلطی دانست و گفت: مدیران ما باید همواره در دید و معرض مردم قرار بگیرند و همواره با مردم رفتار خوب و انسانی داشته باشد.

احمدی نژاد در ادامه بازرسی، ارزیابی، رسیدگی به شکایات، نامه‌های مردم را در تمام دستگاه‌های اجرایی مهم دانست و گفت: سازمان‌های اداری ما باید خودشان را مسئول رفع نیازهای مردم بدانند.

وی با تشکر از تمام دست اندرکاران و مدیران دفاتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه‌های اجرایی گفت: کارتان زیباترین کارهاست چرا که امانت دار شخصیت، اسرار و کرامت مردم هستید.

احمدی نژاد در پایان با اشاره به اینکه هر کسی در نامه‌های ارسالی به ما اعلام نیازی کرد باید به آن رسیدگی کرد گفت: نباید کسی پیدا شود که در دولت اسلامی‌درخواست و اعلام نیازی کرد با دست خالی برگردد.

مهمان برنامه کنکاش

رئیس جمهوری در آستانه سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس مجمع عمومی‌سازمان ملل با حضور در برنامه کنکاش شبکه جهانی جام جم با ایرانیان مقیم آمریکا گفتگو می‌کند.

به گزارش ایرنا، وی در این برنامه که هفته آینده صورت خواهد گرفت ضمن تشریح عملکرد دولت نهم به نقطه نظرات ایرانیان خارج از کشور در زمینه‌های مختلف گوش داده و به سؤالات آنان نیز پاسخ خواهد گفت.

احمدی نژاد همچنین در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و در ساعت 19 و 50 دقیقه از طریق شبکه یک و به طور زنده با مردم ایران اسلامی‌درباره مهمترین مسائل کشور سخن گفت.

قرار بود محمود احمدی نژاد سه شنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه در خصوص مسائل و موضوعات روز و تبیین عملکرد دولت و مسائل منطقه و جهان دیدگاه‌های خود را بیان و به سؤالات مطروحه پاسخ دهد که این برنامه به زمان دیگری موکول شد.

کد خبر 31329

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز