دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک سیاست خارجی فعال، به دنبال اثرگذاری و تغییر معادلات نادرست جهانی با روش فرهنگی، انسانی و سیاسی است.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری، محمود احمدی نژاد یکشنبه شب 25 شهریور در برنامه زنده کنکاش شبکه جهانی جام جم که ایرانیان اروپا و آمریکا مخاطب آن هستند، حضور یافت و با ارائه دیدگاه‌های خود درباره ایران و جهان به پرسش‌های مختلف مخاطبان این شبکه پاسخ گفت.

احمدی نژاد با ستایش دلدادگی و حساسیت ایرانیان خارج از کشور برای پیشرفت مادی و معنوی ایران، آن را سرمایه‌ای عظیم برای دولت نهم دانست.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان اخلاق و منش نظام سلطه را مبتنی بر تحت سیطره قرار دادن ملت‌ها عنوان کرد و گفت: نظام سلطه می‌خواهد به هر ملتی یک نقش بدهد و اگر ملتی نخواهد اجرا کند و مستقل باشد فشار می‌آورد.

وی افزود: ملت ایران نقش آن‌ها را قبول ندارد و به همین دلیل آن‌ها ما را تحریم می‌کنند که اگر می‌پذیرفتیم، باید مدام عقب نشینی می‌کردیم.

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که در پرونده هسته‌ای کشورمان از همه راه‌ها برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران استفاده شده است، اظهار داشت: باید از حقوق خود دفاع کنیم و خطاهای آن‌ها را به رخ آنها بکشیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره رابطه با آمریکا نیز، گفت: امام خمینی‌ره  بعد از انقلاب اسلامی اعلام کردند که ما فقط با 2 رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی رابطه نداریم و حاضریم با همه کشورها، رابطه داشته باشیم اما برخی قدرت‌ها از جمله آمریکا همواره به فکر سلطه بر ملت ایران بوده و هستند.

احمدی نژاد در عین حال افزود: سال گذشته اعلام کردیم که آماده‌ایم در مورد مسائل جهانی، در سازمان ملل یا در حضور خبرنگاران با مسئولان عالی آمریکایی گفت‌وگو کنیم تا حقیقت مسایل برای افکار عمومی جهانیان مشخص شود که آن‌ها از این پیشنهاد طفره رفتند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به سفر آینده خود به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل آن هم با ایده‌های نو و همچنین برای دفاع از حقوق ملت ایران رویدادی مهم است.

رئیس‌جمهوری همچنین در پیامی روز ملی نیکاراگوئه را به دانیل اورتگا رئیس‌جمهوری، دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

ویزای احمدی نژاد صادر شد

به گزارش فارس، با صدور ویزای رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی نژاد برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اول مهر ماه عازم نیویورک می‌شود.

در این سفر 4 روزه تعدادی از مقامات عالیرتبه و خبرنگاران، رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کنند و محموداحمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

احمدی نژاد در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، با چند تن از رؤسای جمهور کشورهای حاضر در این اجلاس و ایرانیان ساکن آمریکا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

با وجود ارسال به موقع مدارک از سوی ایران و اینکه آمریکایی‌ها هیچ بهانه‌ای ندارند، ویزای تعدادی از همراهان احمدی نژاد صادر نشده است.

کد خبر 31735

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز