جمعه ۲۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره گزارش محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت:

گزارش البرادعی نسبتا واقعی و تا حدود زیادی از فشارهای برخی قدرت های بزرگ فارغ بودبه گزارش واحد مرکزی خبر،محمود احمدی نژاد افزود :ملت ها و ملت ما می دانند از چند سال قبل به خصوص دولت آمریکا با فشار بر آژانس تلاش کرد که از فعالیت های قانونی و صلح آمیز هسته ای ملت ایران یک بهانه ای برای ادامه جنجال ها و تنش آفرینی ها در منطقه ما درست کند.

آقای احمدی نژاد گفت: فشار سیاسی وارد کردن به کشورهای اروپایی و کشورهای دوست ملت ایران و فشار وارد کردن به ملت ایران آغاز شد ، از روز اول اعلام شد که فعالیت های ایران قانونمند و در چارچوب حقوق قانونی خودش است اما شبکه تبلیغی و فشارهای سیاسی آنان اجازه نداد حرف ملت ایران مستند شود و در مجامع جهانی به ثبت برسد.

رئیس جمهوری گفت: پس از مقاومت الهی ملت ایران ایستادگی مثال زدنی رهبری و همه ایرانیان مسیر تغییر کرد و امروز ما شاهدیم که آژانس دارد نقش خود را پیدا می کند و در جایگاه خودش قرار می گیرد و بررسی و نظر خودش را اعلام می کند.

وی افزود: دیدیم در نظری که آژانس در گزارش اخیر اعلام کرده است همه آن ادعاهایی که در گذشته علیه ملت ایران می کردند و برخی منابع خبری آمریکایی و بعضی منابع خبری دشمنان ملت ایران که در خیابان های شهرهای ما ملت را با اسلحه هدف قرار می دادند خبرهای دروغی را داده بودند و آمریکایی ها هم از این خبرهای دروغ استقبال و بلکه از جعل این خبرها پشتیبانی کردند و همه دنیا دید که این خبرها واقعیتی ندارد و فعالیت های ایران پاک و صلح آمیز است و سوال های اصلی و اساسی مطرح شده همه پاسخ مناسب خود را دریافت کرده و مورد تایید آژانس قرار گرفته است .

آقای احمدی نژاد گفت: البته دیدیم که باز عکس العمل آمریکا و یکی دو کشور اروپایی عکس العمل مناسبی نبود ؛ برداشت من این است که اینها دارند فرار به جلو و پیش دستی می کنند تا از یک جهت مانع از تجلی حقانیت ملت ایران شوند و از آن طرف هم فشار بیاورند تا این اواخر کار ولو یک امتیاز کوچکی از ملت ایران بگیرند و هم بگویند ما بالاخره درست می گفتیم و هم آن را برای دریافت امتیازات بعدی پایه قرار دهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: شیوه اینها است که تا لحظه آخر تا جایی که باید قضیه قطع و تمام شود و فرصتی در آن عرصه برایشان باقی نماند ناامید نمی شوند و به همین جهت دوباره بیانیه دادند و سروصدا کردند و حرف های غیرقابل قبول و نادرستی زدند .

وی گفت: ما توصیه می‌کنیم که دست بردارند می بینند که تنها مانده و منزوی شده‌اند و حرف های غیر قانونی اثرو نتیجه‌ای ندارد ولی باز حرف از تحریم و قطعنامه می‌زنند به چه حساب ؟.

رئیس جمهور یاد آور شد، شما به استناد اطلاعات غلط و به استناد گزارش ناصحیحی که برپایه همان اطلاعات غلط تهیه شده بود دو قطعنامه صادر کردید ولی حالا که فهمیده اید اطلاعات غلط بوده است باید شجاعت به خرج دهید و بیایید بگویید اشتباه کردیم و از ملت ایران عذرخواهی کنید.

احمدی نژاد تصریح کرد: تکرار آن حرف ها چیزی را حل نمی کند و از این تکرار اشتباهات گذشته آن هم در این شرایط چیزی نصیب شما نمی شود.

وی افزود: بعضی ها که صادق بودند و برایشان ابهاماتی بود دیدیم با گزارش آژانس موضعگیری شان را عوض کردند و بعضی دوستان ما بودند که با حجم تبلیغات دروغین دولت امریکا برایشان ابهاماتی ایجاد شده بود و آنها دیدند حق با ملت ایران است و کارها سالم است موضعشان را عوض کردند.

رئیس جمهور گفت: ما فکر می‌کنیم وقت آن رسیده است که دولت آمریکا هم رفتار خود را اصلاح کند ما حالا انتظار نداریم بیایند خیلی عذرخواهی های آنچنانی بکنند بلکه رفتارشان را تغییر دهند.

وی افزود: این بد است که یک اشتباهی را می خواهند دوباره تکرار کنند البته دیگر نمی توانند و فقط بیان می کنند که البته بیان آن هم زشت است.

آقای احمدی نژاد گفت: می‌خواهید کاری کنید که دنیا نفهمد حق با ملت ایران بود دنیا فهمید و دیگر به حرف های شما گوش نمی دهد ؛ شما هرچه بگویید دنیا معکوس آن را برداشت می کند و هر موضعی اعلام کنید ملت ها ی دنیا عکس آن را حق می پندارند و من این را به عنوان اطلاع به شما می گویم تا موضعگیری هایتان را اصلاح کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مسیر خوب است؛ آنها هم همراهی کنند؛ قضیه از نظر ما تمام شده ا ست ؛ بگذارید به مسائل مهمتری مثل فقر، ناامنی، تبعیض، تروریسم، قاچاق مواد مخدر ، موضوع همکاری های علمی و ا قتصادی در دنیا هست بپردازیم آنگاه خواهند دید که در کنار ملت ایران هستند و می توانند از دوستی ملت ایران هم بهره ببرند

کد خبر 36687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز