شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

با وجود انتشار گزارش البرادعی در تأیید صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، رئیس‌جمهوری آمریکا بر موضع این کشور در مخالفت با دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز تأکید کرد.

وی گفت: تا زمانی که ایران غنی‌سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درنیاورد، فشارهای جهانی برضد تهران باید افزایش پیدا کند.

جورج بوش در کنفرانس خبری مشترک با یاسو فوکودا، نخست‌وزیر ژاپن در کاخ سفید که ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، ایران مسلح به سلاح هسته‌ای را تهدیدی برای خاورمیانه و جهان خواند.

وی که تلاش می‌کرد غنی‌سازی در ایران را معادل فعالیت نظامی هسته‌ای جلوه دهد، خاطرنشان کرد: واشنگتن و توکیو به تلاش برای تغییر رفتار ایران از طریق دیپلماسی متعهد هستند.

پیش از این، سخنگوی کاخ‌سفید در واکنش به انتشار گزارش البرادعی که در آن بر انحراف نداشتن برنامه هسته‌ای ایران تأکید شده است، توان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را زیر سؤال برده بود.

مخالفت نمایندگان دمکرات

در همین حال، پس از ادعای بوش مبنی بر اینکه فشار بین‌المللی برضد ایران باید افزایش یابد، نمایندگان دمکرات کنگره آمریکا با انتقاد از دولت بوش به سبب اقدامات و سیاست‌های ضد ‌ایرانی، اعلام کردند با استفاده از قانون اساسی از افزایش تحرکات ضد ایرانی در کاخ‌سفید جلوگیری می‌کنند.

به گزارش مهر، این نمایندگان در کنفرانسی مطبوعاتی، اقدام کاخ‌سفید در کوبیدن بر طبل جنگ با ایران را تقبیح کرده و قول دادند تمام توان قانون اساسی را برای عقیم گذاشتن هرگونه حمله نظامی آمریکا به کار گیرند.

پیتر دیفازیو، یکی از نمایندگان دمکرات کنگره گفت: براساس یک خبر محرمانه افشا شده، دیک چنی، معاون بوش، کاخ‌سفید را برای انجام اقدام نظامی برضد تهران تحریک می‌کند.

کد خبر 36805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز