چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره رفت و آمد ناوهای آمریکایی در خلیج فارس گفت: ما رفت و آمد ناوها را به طور دقیق تحت نظر داریم.

به گزارش خبرنگار همشهری، محمود احمدی‌نژاد دیروز پس از حضور در ساختمان بهارستان مجلس به منظور دفاع از وزرای پیشنهادی خود، با غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ گفت.

احمدی‌نژاد در بخشی از اظهاراتش با تاکید بر اینکه ایران عضو آژانس بوده و در راستای قوانین آن عمل کرده است، گفت: غنی سازی صنعتی در ایران آغاز شده و طبق برنامه و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این کار در حال انجام شدن است.

رئیس قوه مجریه در پاسخ به سؤالی مبنی بر عکس العمل ایران در قبال صدور قطعنامه سوم اظهار داشت: بنده اعلام می کنم که پرونده هسته ای ایران در چارچوب مقررات آژانس بین المللی صورت گرفته  و هیچ انحرافی در آن وجود ندارد.

پرچمدار نقد

رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سؤالی درباره نقد دولت پس از 2سال اظهار داشت: این دولت پرچمدار نقد از خود است.

وی افزود: اگر نقدها سازنده باشند از آن نقدها به طور شایسته استفاده می کنیم و یکی از همین نقدها که به آن جایزه نیز داده شد تحول بزرگی را در کشور ایجاد کرد. احمدی نژاد با بیان این مطلب تاکید کرد: بنده بر این اعتقادم نقد سازنده را باید طلا گرفت.

اختلاف با مجلس

رئیس جمهوری با اشاره به نقدهایی که از تریبون مجلس و از سوی برخی نمایندگان خطاب به دولت اعلام می شود، گفت: اینکه برخی از این نقدها سوء استفاده و اعلام می کنند که بین دولت و مجلس اختلاف است، درست نیست بلکه بسیاری از این نقدها که از همین تریبون مجلس اعلام می شود، برای اصلاح است و بنده همین جا اعلام می کند که با وجود این نقدها هیچ کشمکشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

تغییر کابینه

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مربی دوباره در تیمش تغییری ایجاد خواهد کرد و شاهد آرایش جدیدی خواهیم بود و یا اینکه تغییرات در دولت نهم پایان یافته است، با بیان این جمله که آن چیزی که شما اعلام کردید بیشتر به سخنرانی شبیه بود تا سؤال؛ از پاسخ دادن به این سؤال امتناع کرد.

وحدت آسیا را پیگیری می‌کنیم

غلامعلی حدادعادل هم در سخنان کوتاهی در کنفرانس مشترک مطبوعاتی خود با رئیس جمهوری، در خصوص اجلاس مجمع مجالس آسیایی با بیان این‌که مقدمات لازم برای این اجلاس فراهم شده، به برگزاری دومین مجمع مجالس آسیایی در هفته‌ آینده اشاره و خاطرنشان کرد: با رؤسای مجالس تماس داشته و دعوت‌نامه فرستاده‌ایم و گام دوم را با استواری به سوی وحدت آسیا برخواهیم داشت.

کد خبر 36649

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز