پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور خطاب به قدرت‌های زورگو و دشمنان ملت ایران تصریح کرد: تحریم کنید، خودمان می‌سازیم؛ می‌دانید و تجربه هم ثابت کرده‌است که ملت ایران همه تهدیدها را به سرعت به فرصت تبدیل می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی‌نژاد که در مراسم آغاز بهره‌برداری از مرحله نخست طرح عظیم تولید اوره و آمونیاک در مجتمع پتروشیمی غدیر در منطقه ویژه پارس جنوبی سخن می‌گفت، با اشاره به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، امکانات و منابع انسانی موجود در ایران تأکید کرد: باید ساختن کشور به عزم ملی تبدیل شود که در این صورت، سرعت سازندگی به بیش از سه برابر وضع موجود افزایش می یابد.

رئیس‌جمهور گفت: هم اکنون فرصت‌های کم‌نظیری در عرصه جهانی در اختیار ملت ایران قرار دارد و با توجه به پیشرفت‌های کشور، هم در خواست حضور، سرمایه‌گذاری و استفاده از توان فنی مهندسی ایران در دیگر کشورها و هم تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، به دو برابر سال گذشته افزایش یافته است.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به شتاب روزافزون سازندگی کشور پس از دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: همه باور داریم توان و استعدادهای کشور برای پیشرفت، بیش از اینهاست.

رئیس جمهور بر ضرورت فعال کردن مردم و مشارکت گسترده آنان در سازندگی کشور تاکید کرد و افزود: دولت وظیفه دارد موانع موجود در این زمینه را برطرف کند.

وی با اشاره به حجم عظیم سرمایه گذاری در طرح پتروشیمی غدیر گفت: مردم ما آماده حضور و سرمایه گذاری در همه طرح های بزرگ هستند؛ ما باید تلاش کنیم همه ایرانی ها در صنعت پتروشیمی مشارکت کنند و سهم داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع هسته ای ایران تصریح کرد: تجربه 28 سال گذشته ثابت می کند آنانی که خیال می کردند می توانند این ملت باظرفیت و بزرگ را منزوی کنند، امروز خودشان منزوی تر شده‌اند.

وی اضافه کرد: نخستین حرف ما به آنان که هیاهو و جنجال تحریم به راه انداخته اند این است که ما هیچ نگران نیستیم و ملت ایران هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می کند و این ویژگی منحصر به فرد این ملت است.

آقای احمدی‌نژاد گفت: با نگاهی به تاریخ کهن ایران و چند دهه گذشته می بینیم آنانی که به ملت ایران حمله کردند و برای محو این ملت کوشیدند کجایند و ملت ایران در چه جایگاهی قرار دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنها خودشان می دانند تحریم ها هیچ اثری بر ملت ایران ندارد، ولی با توجه به شکست‌های پی در پی خود ناچارند اقدامی انجام دهند که ماجرای خنده دار تحریم از آن جمله است.

آقای احمدی‌نژاد افزود: سلاح تحریم حتی برای کشورهای کوچک و محدود هم در دوران کنونی تجارت آزاد از کار افتاده است و این اقدام امریکا به معنای هزینه کردن از جیب دیگران است.

رئیس‌جمهور گفت: ما با امریکا و شرکت های امریکایی مبادلات تجاری و یا کاری نداشته ایم که امروز بخواهند آن را متوقف کنند، بلکه هدفشان کشورهای اروپایی است تا آنها را از همکاری با ایران منع کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در دو سال اخیر هر سال 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش نفت کشورمان انجام شده است و ما با تقاضای روزافزون در این زمینه رو به رو هستیم گفت: دشمنان بدانند این ملت تسلیم نمی شود و نیازهای خود را به دست توانای خود در داخل و از سایر کشورهای جهان تامین می کند.

آقای احمدی نژاد خطاب به ملت ایران تاکید کرد: باید روی پای خود بایستیم و حتی اگر همه دنیا کالاهای خود با نصف قیمت در اختیار ما قرار دهد، باید احتیاط کنیم، خودمان بسازیم و صادرکننده باشیم.

رئیس جمهور به کشورهای اروپایی توصیه کرد روابط دوستانه و عادلانه به نفع همه است ولی اگر می خواهید به بداخلاقی های کنونی ادامه دهید میدان برای انتخاب شما باز است، اما بدانید 28 سال با اعمال این روش ها به هیچ گونه سودی دست نیافتید.

آقای احمدی نژاد گفت:آنانی که با ملت ایران دشمنی و بداخلاقی کرده اند هیچ جایگاهی در بین ایرانیان و سایر ملت های دنیا ندارند و کاملاً منزوی شده اند و حتی رؤسای دولت ها و مقامات کشورها از دیدار با آنها اکراه دارند.

وی افزود: همه ملت های جهان فهمیده اند که این تهدیدها توخالی است و آنها هر گاه می خواهند دیگر کشورها را در اعمال سیاستی همراه خود کنند جنجال می آفرینند که اگر همکاری نکنید جنگ راه می افتد، اما هیچ یک از این تهدیدها واقعیت ندارد.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه ما می خواهیم با دولت های اروپایی و ملت ها دوستانه زندگی کنیم، گفت: تا امروز می گفتیم شاید ابهام و سؤالی داشته باشید اما حالا که آژانس بین المللی انرژی اتمی به صراحت می گوید فعالیت های ایران صلح آمیز است و انحرافی در آن وجود ندارد، اگر بخواهید با دشمنان ملت ایران همراهی کنید، این ملت دیگر نمی تواند رفتارهای شما را دوستانه تلقی کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ملت ایران از ما می خواهد با این اقدامات مقابله کنیم و شما می دانید اگر چرخش جدی در مناسبات اقتصادی ما روی دهد، شما ضرر خواهید کرد چون شما بیشتر به ما نیازمندید.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه ملت ایران در صدد انتقام گیری از توهین ها و بداخلاقی ها نیست، گفت: همه دنیا می داند اگر ملت ایران تصمیمی بگیرد به آن عمل می کند و از هیچ کس باکی ندارد.

وی به دولت های اروپایی توصیه کرد راه خود را از امریکا جدا کنند و بیش از این منافع ملت هایشان را به خطر نیندازند و بدانند نمی توان با ملت ایران با این ادبیات سخن گفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ کس در ایران حاضر نیست ذره ای از صد درصد حقوق طبیعی ملت کوتاه بیاید گفت: موضوع هسته ای ایران تمام شده است؛ در این ماجرا به خود زحمت ندهید.

کد خبر 35512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز