دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد دوشنبه 21 آبان به دانشگاه علم و صنعت رفت و در جمع دانشجویانی که در سالن شهید ملک‌لو انتظار وی را می‌کشیدند، سخنرانی کرد.

رئیس‌جمهوری که در دانشگاه محل تعلیم و تعلم خود و در نشستی 3ساعته با دانشجویان سخن می‌گفت، به موارد بسیاری اشاره و البته بیشتر انتقاد کرد.

مهم خواندن پرونده هسته‌ای و عملکرد برخی افراد داخلی در جریان این پرونده، ضعف عملکرد گروه مشاوران جوان، جنگ روانی عده‌ای دیگر برای افزایش تورم، سخن گفتن از مافیای اقتصادی و تهدید آنها به افشای فعالیت‌هایشان، ادعای وارد کردن فشار به دولت از سوی برخی، انتقاد به صدا و سیما  و مدیریت دانشگاه آزاد و وعده تحقق اصلاحات در این دانشگاه در آینده نزدیک از جمله فرازهای مهم صحبت‌های احمدی‌نژاد بود.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این برای ملت ایران یک افتخار است که دانشجویانش از وضع موجود ابراز نارضایتی می کنند، زیرا به‌دنبال قله های آرمانی بالاتر از وضع موجود هستند.

محمود احمدی‌نژاد که پیش از ظهر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران و در پاسخ به سؤالات آنان سخن می گفت و مهر خبر آن را منتشر ‌کرد، افزود: شیطان به‌دنبال آن است که امید را از دانشجو و دانشگاهیان ما بگیرد؛ اینکه می گویند ظرف 10 سال نمی شود به قله های علمی دنیا دست پیدا کرد به اعتقاد بنده درست نیست زیرا این امر شدنی است و شما دانشگاهیان می‌توانید دانشگاه های ایران را به برترین دانشگاه های جهان برسانید.

وی با بیان این‌که امروز کشورهای مختلفی هستند که تقاضای همکاری علمی، اقتصادی و فناوری از ما دارند، خطاب به دانشجویان حاضر گفت: شما دانشجویان در شرایط فعلی باید خود را برای مأموریت های بزرگ و بین‌المللی آماده کنید.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اصلاح ساختار، همواره با مشکلات روبه‌رو بوده است، درخصوص مافیای اقتصادی گفت: ما با تمام وجود با مافیای اقتصادی درگیریم، جیغ های بنفشی که آنان می‌کشند و شما می شنوید به دلیل نیشکون هایی است که ما می گیریم  اگر امروز برخی‌ها فریاد می کشند به دلیل آن است که می بینند احمدی نژاد هنوز روحیه دانشجویی‌اش را از دست نداده است.

وضعیت غیرآرمانی وزارت خارجه

به گزارش مهر، احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا سیاست‌های خارجی وزارت امور خارجه با دولت همراه نیست، اظهار داشت: این حرف درست است، زیرا اگر شما بخواهید یک سازمان را حرکت دهید باید خیلی جلوتر از آن سازمان یا وزارتخانه باشید اما باید همین جا اعلام کنم که وضعیت وزارت امور خارجه ایران نسبت به سال‌های گذشته بسیار تغییر کرده است، اما با این حال آن نقطه آرمانی که شما مد نظرتان است و از آن سخن به میان می آورید قبول دارم که محقق نشده است.

وی گفت: بنده در همین جا و در کنار شما اعلام می کنم که در بخش سیاست های خارجی بنده طبق سخنانی که اعلام کرده‌ام پایبندم و تا آخر کار ایستادگی خواهم کرد.

ایسنا نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود درباره وزارت خارجه گفت: مطمئنا ایجاد تغییرات در دستگاه دیپلماسی نیاز به زمان دارد تا به نحو دیگری رفتار کند و این وقت می‌گیرد.

گرفتاری‌های هسته‌ای

ایسنا در ادامه به نقل از رئیس‌جمهوری گزارش داد: در قضیه‌ هسته‌ای مشکلات و گرفتاری‌هایی داشتیم که این گرفتاری و مشکلات را باید پشت سر می‌گذاشتیم، البته در این قضیه برخی از عوامل داخلی هم بودند که تلاش داشتند موانع و مشکلاتی را ایجاد کنند و ان‌شاءالله اگر این3، 2 ماه آینده نیز بگذرد در یک فرصت مناسب در جمع دانشجویان مسائل را بیان می‌کنم.

وی تأکید کرد: 3 سال اخیری که در بحث پرونده‌ هسته‌ای گذشت جزء سخت‌ترین مقاطع تاریخی کشور ما بوده است، دشمنان راه‌های گوناگونی را طراحی کرده‌اند که ما سازش کنیم و دست از تلاش‌های خود برداریم و البته برخی نیز در داخل در این ارتباط دست‌شان در دست بیگانگان بود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مثلا می‌آمدند و یک دفعه از 50 کانال فشاروارد می‌کردند، می‌گفتند؛ می‌خواهند به ما حمله کنند چرا کوتاه نمی‌آیید؟ این مسئله چه ارزشی دارد؟ چرا می‌خواهید کشور را قربانی کنید؟ از کانال‌های گوناگون فشار می‌آوردند و سعی می‌کردند سطوح گوناگون تصمیم‌گیری کشور را تحت‌تأثیر قرار دهند و فشار بیاورند. آدم می‌فرستادند که اطلاعات درون سامانه را به بیگانگان بدهند، به صورت منظم و هر هفته در این ارتباط ملاقات‌هایی را داشتند که بگویند چه خبر است، حتی آن‌ها به دشمنان می‌گفتند چرا صدور قطعنامه را به تأخیر می‌اندازید، پیاز داغ قطعنامه را زیادتر کنید؛ چرا که اگر داغ‌تر کنید این دولت کوتاه می‌آید.

تلاش برای تبرئه

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌ای در این مورد تشکیل شد ولی قاضی دادگاه را تحت فشار سنگین قرار داده‌اند که این جاسوس را تبرئه کنند و این یکی از موانع است، ولی آن‌ها بدانند که ملت ایران به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که با نفوذ سیاسی و اقتصادی خود مجرمین را از عدالت ملت ایران رها کند.

رئیس‌جمهوری خطاب به مانع تراشان بر سر راه پرونده هسته‌ای ادامه داد: اگر دست از فشارها برندارید خائن به ملت ایران هستید و به این ملت معرفی خواهید شد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در قضیه هسته‌ای به خاطر حساسیت‌ها، ما مراعات کردیم و چیزی نمی‌گوییم ولی برخی مانع‌تراشی را رها نمی‌کنند.

مدیریت ناسازگار با قانون

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران که ایرنا خبر آن را منتشر کرد، با بیان این که هر روز صدها نامه درخصوص شهریه دانشگاه آزاد اسلامی به دست ما می‌رسد و این امر قابل تحمل نیست، خاطر نشان کرد: وقتی ما می‌گوییم دانشگاه آزاد اسلامی، طرف خطاب ما سیاست‌های حاکم بر این دانشگاه است و باید اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی درست شود و مطابق قانون باشد و امروز نحوه مدیریت این دانشگاه با قوانین ما سازگار نیست.

وی افزود: زمانی که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصمیم داشت تا درخصوص این دانشگاه اقداماتی را انجام دهد، برخی آنقدر فشار آوردند تا اینکه به ما اعلام شد فعلا دست نگهدارید. اینها در شرایط حساس بحران‌سازی می‌کنند.

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دل این افراد برای مردم نمی‌سوزد، تصریح کرد: وقت آن خواهد رسید تا ما اصلاحات اساسی را در دانشگاه آزاد اسلامی انجام دهیم.

انتقاد

رئیس‌جمهوری همچنین بااشاره به حضور در دانشگاه کلمبیا و انعکاس آن از  ۲۸شبکه بین‌المللی در جهان از پخش نشدن مستقیم آن در داخل انتقاد کرد.

سازماندهی روانی

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به مسئله تورم در کشورمان با بیان اینکه تورم برای کشورمان ریشه دار است و از 2 بخش عملکرد درون اقتصاد و بخش روانی نشأت می‌گیرد، بیان داشت: در این مورد نیز ما با یک عده‌ای که در حال بیرون رفتن از مجموعه تصمیم‌گیری هستند درگیر هستیم چرا که آنها یک سازمان‌دهی روانی در مقابل ما به وجود آورده‌اند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آنها سال گذشته نیز فضای روانی و تخریبی علیه دولت به وجود آورده‌اند تا بزرگنمایی کنند، اظهار داشت: ملت ایران بر این فضا غلبه خواهد کرد و از زمستان خواهد گذشت و رو سیاهی به زغال باقی خواهد ماند.

مشاوران جوان ناموفق

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه هدف دولت از به وجود آوردن مشاوران جوان این بود که راه برای حضور جوانان در عرصه مدیریت کلان آماده شود، بر اینکه مشاوران جوان پل ارتباطی دانشگاهیان و جوانان با مسئولان هستند تأکید کرده و گفت: البته آن چیزی که در این خصوص مدنظر من بود هنوز محقق نشده و حتی یک سوم این امر برآورده نشده است.

کد خبر 36452

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز