چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور با رد برخی ادعاها و با تاکید بر اینکه دولت تا استیفای همه حقوق هسته‌ای ملت ایران به هیچ قدرتی باج نخواهد داد گفت:

 امروز ایران به فضل الهی و با هوشمندی رهبری و ایستادگی ملت در موقعیت ممتازی قرار دارد.
به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی نژاد در جمع دانشجویان دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی سراسر کشور با بیان اینکه چون باج نمی دهیم و می خواهیم صد درصد حقوق ملت ایران را استیفا کنیم فشارها را تحمل کرده ایم گفت : قدرت های زورگو زیاد علیه ایران سروصدا و جوسازی می کنند اما نمی توانند آسیبی وارد کنند.
رئیس جمهور افزود : طی دوسال اخیر به لطف خدا چرخه سوخت هسته ای تکمیل شده و علاوه برآن برخی تحمیل های سنگین علیه ملت ایران نیز کنار گذاشته شده است.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد : ملت ایران آماده گفتگو با همه در مورد مسائل مختلف جهان است اما از حقوق مسلم خود در موضوع هسته ای سرسوزنی عقب نمی رود.
رئیس جمهور با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها مرجع ذیصلاح در موضوع هسته ای ایران است گفت : قدرت های زورگو باید اجازه دهند آژانس به فعالیت قانونی خود بپردازد تا آبرویشان حفظ شود زیرا در دو سال اخیر هرچه بیشتر فشار آورده اند به ضرر خودشان بوده است.
احمدی نژاد با بیان اینکه خودباوری لازمه همه کارهاست گفت : رمز پیروزی در مسائل مختلف به ویژه موضوع هسته ای، ایستادگی است زیرا در غیر این صورت استقلال ما در دیگر عرصه ها را نیز می‌گیرند.

تاکید رئیس جمهور بر حضور بانشاط دانشجویان کشور در صحنه
 رئیس جمهور با قدردانی از حضور با نشاط دانشجویان کشور در صحنه ، بر ضرورت حفظ و تقویت این روحیه تأکید کرد و گفت: دوران دانشجویی دوران ممارست ، احساس مسئولیت و خودساختگی و ساختن کشور است.
دکتر احمدی نژاد در ادامه دیدار با تشکل های دانشجوئی سراسر کشور افزود: دانشجو باید به مسائل و موضوعات دقیق تر و عمیق تر نگاه کند و در این میان تفاهم مبنا قرار می گیرد و تقابل هیچ معنایی ندارد.
وی تصریح کرد: شما نمایندگان تشکل های دانشجویی ، نماینده مدیریت های دانشگاه ها نیستند که در تقابل هم قرار بگیرید بلکه همسو و در مسیر یک آرمان و هدف گام بر می دارید.
رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه به مسائل کشور باید آرمانی و انقلابی باشد گفت: از نگاه دولت همه جوانان به ویژه دانشجویان عزیز و سرمایه جامعه و عناصر انقلاب به شمار می روند و نظراتشان محترم و عزیز است.
آقای احمدی نژاد با ابراز خوشنودی از حساسیت و شجاعت بسیار بالای موجود در فضای دانشجویی و دانشگاهی کشور گفت: بدانید حیات و جاودانگی انسان در آرمان خواهی و پیگیری اهداف بلند است و دوران دانشجویی بهترین دوران برای حضور تأثیر گذار دانشجویان و نسل جوان در صحنه تعیین سرنوشت است.
رئیس جمهور تأکید کرد: فضای دانشجویی باید فضای منطق ، عشق ، دوستی و عدالت خواهی و مطالبه منطقی و اصولی باشد .
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی شناخت و حضور در صحنه اصلی را برای دانشجو بسیار مهم خواند و گفت: حضور در صحنه اصلی مستلزم تحمل سختی ها ، هزینه کردن و مبارزه مستمر است.
آقای احمدی نژاد افزود: مبارزه به معنای جدال ، تقابل و جنگ نظامی نیست بلکه حرکت اصلاحی با نگاه به آینده بهتر و کاهش نابسامانی هاست که البته این مبارزه وقتی در سطوح دولت مطرح می شود دشوارتر می شود
رئیس جمهور در پاسخ به انتقاد برخی تشکل های دانشجویی مبنی بر انقلابی عمل نکردن مدیریت های میانی در کشور گفت: هر چند اصلاح امری زمان بر است اما برخی ها این دولت را به تندروی و شتابزدگی متهم می‌کنند که اشتباه است.

آقای احمدی نژاد تأکید کرد: شتابزدگی به معنای غفلت از اصول و آرمانهای ملت و نظام اسلامی مطرود و غیرقابل پذیرش است اما سرعت در اجرای سیاست سیاست ها لازم است.
رئیس جمهور گفت: سرعت تغییرات و اصلاح امور و ساختارها در دولت نهم بسیار بالا است و به همین جهت هم تحت فشار قرار دارد.
آقای احمدی نژاد انتقاد از دولت را عامل اصلاح روش ها و بهبود امور خواند و افزود: دایره تماس و مشورت دولت با نخبگان جامعه در مقایسه با گذشته بسیار بالا است اما اینکه از همه ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود مطلب درستی است.
آقای احمدی نژاد گفت: انتقاد پذیرترین دولت همین دولت است و با توجه به حرکت دولت در مسیر انجام کارهای زیربنایی و ریشه یابی مشکلات هیچ گونه مانعی بر سر راه انتقاد ایجاد نکرده و نخواهد کرد.
رئیس جمهور تصریح کرد: باید تلاش کنیم فضای انتقاد سازنده ، دوستانه و همراه با تفاهم باشد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر استقبال دولت از نظرات و انتقادها و فعالیت نشریات دانشجویی گفت: دانشجویان می توانند آرمانهای مشترک را دنبال کنند.
آقای احمدی نژاد با اشاره به تلاش دولت برای اجرای درست و دقیق اصل 44 قانون اساسی بر ضرورت هماهنگی و همگامی همه قوا و دستگاههای کشور تأکید کرد.
رئیس جمهور تأکید کرد: دولت اجرایی و عملیاتی کردن اصل 44 را دنبال می کند و معتقد است در این زمینه هرگز نباید شتاب زده عمل کرد اما با سرعت لازم گام برداشت.
آقای احمدی نژاد رونق بورس و بالا بودن حجم معاملات از زمان تاسیس بورس در ایران تاکنون را از نشانه های اجرای درست اصل 44 خواند.
رئیس جمهور با اشاره به برخی اقدامات و برنامه های دولت در جهت اصلاح امور از جمله ساختار اداری گفت: تحول در نظام بودجه و برنامه ریزی برای بودجه آینده از جمله سیاست های دولت است.
آقای احمدی نژاد افزود: بر اساس قانون اساسی بودجه باید شفاف و عملیاتی باشد و دستگاههای اجرایی را گرفتار پیچ و خم های اداری نکند.
در این دیدار نمایندگان مجمع صنفی نشریات دانشجویان سراسر کشور، بسیج دانشجویی، جنبش عدالت خواه دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل،انجمن اسلامی تحکیم وحدت، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، جنبش اعتدال دانشجویی، سازمان اسلامی دانشجویان ایران، جامعه اسلامی دانشجویان و اتحادیه بین المللی دانشجویان مسلمان دیدگاه های خود را درباره مسائل مختلف بیان کردند.
بلوچی نماینده مجمع صنفی نشریات دانشجویان سراسر کشور بر خودباوری،اعتماد به نفس و ولایت پذیری دانشجویان و تشکلهای مختلف دانشجویی تأکید کرد و گفت: باید اخلاق ، معنویت و دین مداری سرلوحه فعالیت های دانشجویی و عملکرد مسئولان قرار گیرد.
وی به برخی مطالبات دانشجویان اشاره و بر اصلاح آیین نامه نشریات دانشجویی تاکید کرد.
در ادامه، احسان یاوری نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور با اشاره به اینکه دولت نهم دولتی مکتبی و ارزشی است گفت: بسیج دانشجویی آمادگی همکاری با دولت نهم را دارد.
وی به برخی دغدغه های دانشجویان اشاره کرد و افزود: تحقق شعارها و وعده های مسئولان در سفرهای استانی و تحقق اصل 44 قانون اساسی یکی از خواسته های مردم و دانشجویان است.
یاوری دانشگاه را مبدأ تحولات کشور دانست و گفت: دولت باید به تربیت استادان مجرب، متخصص و انقلابی و ورود آنها به بدنه دانشگاه اهتمام ورزد. این دانشجو از نبود تناسب جنسیتی میان دانشجویان و استفاده ابزاری از دانشجویان انتقاد و بر حفظ عزت و اعتبار دانشجویان و تشکل ها در مواجهه با مسائل سیاسی تأکید کرد.
مرتضی فیروزآبادی عضو جنبش عدالت خواه دانشجویی نیز یکی دیگر از دانشجویان بود که در مراسم دیدار صمیمانه دانشجویان با رئیس جمهور مطالب خود را ایراد کرد. وی گفت: دانشجویان سؤالات و مطالباتی از دولت دارند که باید به آنها پاسخ داده شود.
وی از رئیس جمهور و هیئت دولت برای حضور در دانشگاه و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ میان دانشجویان و مسئولان دعوت کرد.
محمد مسعودی عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز با اشاره به عدالت محوری، توفیقات علمی به ویژه در زمینه فناوری هسته ای و دیپلماسی فعال دولت گفت: در صورتی که برخی طرح های داخلی به جامعه علمی ایران سپرده می شد تا کنون تکمیل شده بود.
وی بر تعیین جایگاه دانشجویان در طراحی مهندسی فرهنگی کشور و استفاده از فرصت ها برای استفاده از همه توان علمی و ارزشی متخصصان جوان تأکید کرد.
مسعودی از سیاه نمایی برخی خبرگزاری ها در بیان عملکرد دولت نهم انتقاد کرد. وی همچنین درباره برگزاری انتخابات آینده مجلس افزود: جریان های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی باید به جای ارائه فهرست، راهکارهای خود را ارائه کنند.
نماینده انجمن اسلامی تحکیم وحدت در ادامه نشست صمیمی دانشجویان با رئیس جمهور با اشاره به وضع کنونی این دفتر گفت : متأسفانه در دهه گذشته جریان منحرف و وابسته ای عنوان تحکیم وحدت را به سرقت برده اند و عملکردی مخالف مرامنامه این دفتر داشته‌اند. سید محمد بیاتیان افزود: با روی کار آمدن دولت نهم که شعار عدالت محوری را سر داد بر این باور بودیم که با سارقان تحکیم وحدت برخورد شود.
وی از رئیس جمهور خواست فضای فعالیت انجمن های اسلامی که معتقد به نظام و انقلاب و آرمانهای آن هستند باز شود.
بیاتیان با اشاره به اینکه اکنون در برخی دانشگاهها فضا برای فعالیت انجمن اسلامی وجود ندارد گفت: در این دانشگاهها مخالفان انقلاب و دولت به راحتی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به موضوع نخپه پروری از مسئولان دولت خواست با تشکیل جلسات با دانشجویان در این زمینه فعالیت کنند.
حسین دادخواه دانشجوی دیگری بود که به نمایندگی از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان آزاد به ایراد مطالب خود پرداخت.
وی گفت: اکنون که دولت عدالت محور و مکتبی با حمایت مردمی روی کار آمده است در صورت رسیدن به اهداف عالی خود دل مسلمانان و آنانی که چشم امید به نظام اسلامی دوخته اند را شاد می کند.
دادخواه افزود: اکنون ما تاریخ ساز شده ایم و باید در سایه وحدت ملی برای تحقق آرمانهای انقلابی و اسلامی تلاش و فعالیت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش توسعه متوازن کشور را در چارچوب سند چشم انداز و اخلاق اسلامی خواستار شد و گفت: باید رسیدن به این هدف در بدنه اداری نهادینه شود.
این دانشجو همچنین از نبود تناسب منطقی تحصیلات مدیران در برخی عرصه ها انتقاد کرد.
نماینده جنبش اعتدال دانشجویی یکی دیگر از دانشجویان بود که در دیدار صمیمی تشکل های دانشجویی سراسر کشور با رئیس جمهور نقطه نظرات خود را به نمایندگی از این جنبش مطرح کرد.
وی از سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا و سازمان ملل متحد قدردانی کرد. نماینده جنبش اعتدال دانشجویی با بیان اینکه دولت نهم دولتی پرکار است گفت: فرآیند 5 سال گذشته موجب شد تا انقلاب تولدی دوباره یابد.
وی همچنین کنترل تورم را از دولت نهم خواستار شد. این دانشجو اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را مهم و ارزشی دانست و گفت: این طرح آخرین و بهترین راه حل نیست.
در ادامه این مراسم عضو سازمان اسلامی دانشجویان ایران به مسائل آموزش عالی و جاری کشور اشاره کرد و گفت : برای تحقق تحول علمی و جنبش نرم افزاری باید در این مسیر قرارگرفت و نگاه جدیدی به نهضت فکری ایجاد شود.
غلامرضا جودکی نژاد افزود : اگر بخواهیم از سایه غرب خارج شویم باید مدل جدیدی برای آموزه های بشر تعریف کرد.
وی به موضوع هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: ما دانشجویان دستیابی به انرژی هسته ای را به شکل کامل و جامع خواستار هستیم.
عضو اتحادیه بین المللی دانشجویان مسلمان به عنوان آخرین سخنران در دیدار صمیمانه دانشجویان با رئیس جمهور به ایراد مطالب خود پرداخت.
باقری گسترش جنبش دانشجویی با مسائل جهان اسلام ، اتحاد موضع علمی درباره مسائل علمی ، زمینه سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) و مبارزه با استکبار جهانی را از فعالیتهای این اتحادیه برشمرد.
وی کم کاری برخی وزارتخانه ها ، نبود محلی مناسب برای سازماندهی این اتحادیه و تلاش برای حذف و نادیده گرفتن فعالیتها و اهداف مثبت این اتحادیه را از مشکلات پیش روی اتحادیه بین المللی دانشجویان مسلمان عنوان کرد.
در پایان سخنرانی نمایندگان تشکلهای دانشجویی ، دانشجویان ادامه جلسه را پس از افطار از رئیس جمهور خواستار شدند و آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت : جلسات دیگری برای این زمان تدارک دیده شده است و امیدواریم در فرصتی دیگر مهیا شود

کد خبر 33723

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز