چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران و رسانه‌ها گفت: مأموریت خبرنگاران از جنس کار پیامبران است.

واحد مرکزی خبر به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد، روز خبرنگار (17 مرداد) را به همه خبرنگاران تبریک گفت و اظهار داشت: مأموریت خبرنگاران از جنس کار پیامبران است و همانطور که پیامبران از حقایق عالم خبر می‌دهند، خبرنگاران از اطراف خود خبر می‌دهند و هر اندازه خبر آنان به واقعیت و صداقت نزدیک باشد و از جعل، دروغ و تهمت فاصله داشته باشد کار آنان به کار انبیا‌ شباهت بیشتری پیدا می‌کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر خبرنگار بکوشد تا اخبار درست را منعکس کند، قصدش تهییج آنی نباشد و بخواهد به انسان‌ها کمک کند تا انتخابهای درستی داشته باشند، این کار بسیار حساس، دشوار و در عین حال لذت بخش و خداپسندانه است.

رئیس‌جمهور تعریف خبر و رسالت خبرنگاری را که در غرب مطرح است، نادرست خواند و افزود: در فرهنگ ما آمیختن کذب و صدق به قصد فریب افکار عمومی راهی ندارد و با همین نگاه خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران حرکت‌های نوینی در کار خبر و خبررسانی آغاز شده است که رسانه‌ها می‌توانند با غول‌های خبری مقابله کنند و این مسئله جای تبریک به کسانی دارد که در این عرصه حرکت می‌کنند.

وی افزود: امروزه ما هزاران خبرنگار داریم که با عشق و ایمان الهی تلاش می‌کنند که با اطلاعات درست و دقیق موجبات رونق کشور را فراهم می‌آورند و از این رو جا دارد صمیمانه از این عزیزان تشکر و قدردانی کنم.

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت همچنین نتایج و دستاوردهای سفر به الجزایر را تشریح کرد و گفت: به زودی کار گروه هایی برای پیگیری مصوبات این سفر تشکیل می شود.

احمدی‌نژاد همچنین ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، ایشان را مظهر مظلومیت دانستند که حتی پس از قرن‌ها دشمنان ایشان نمی‌گذارند حتی مرقد این امام بزرگوار از طرف شیفتگان ولایت و امامت زیارت شود.

رئیس‌جمهور همچنین پیروزی‌های تیم والیبال نابینایان را که پس از 20 سال جواز ورود به پاراالمپیک دریافت کردند تبریک گفت و از تیم وزنه‌برداری معلولان که با تلاش خود به پارالمپیک راه یافتند، تشکر و قدردانی و حاصل کار این تیم‌ها را نشانه تلاش و اراده برای رسیدن به هدف توصیف کرد.

کد خبر 28509

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز