همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی نژاد ، رییس جمهور اسلامی ایران، عصر چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روز خبرنگار را به خبرنگاران ایران و جهان تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در تماس تلفنی با رضاخوش لهجه رییس دفتر نمایندگی ایرنا در پکن به هنگام افتتاح مرکز داده های اینترنتی ایرنا ، این پیام را تلفنی مخابره کرد.

رییس جمهوری اظهار داشت: ما همه از یک خانواده هستیم و یک آرمان مشترک داریم.
دکتر احمدی‌نژاد برای خبرنگاران ایرنا در داخل و خارج از کشور آرزوی موفقیت کرد.

ایرنا به عنوان پیشگام در اطلاع‌رسانی 
 
دکتر  احمدی نژاد  همچنین عصر چهارشنبه در جریان بازدید از اتاق خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گوی مستقیم با"علیرضا خزایی" رییس دفتر ایرنا در مسکو از طریق ویدئو کنفرانس با تبریک روز خبرنگار، تصریح کرد: ایرنا به‌عنوان خبرگزاری مادر و پایه و پیشگام در اطلاع‌رسانی برای ما ارزشمند است.

رییس جمهور گفت: انشاء‌الله ایرنا در عرصه اطلاع‌رسانی در کشور پیشگام خواهد ماند.

رییس‌جمهور همچنین برای کارکنان ایرنا در داخل و خارج از کشور آرزوی موفقیت کرد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری‌از سخنان خود اظهارداشت: خبرنگاران ایستاده‌اند و با اطلاع رسانی درست از آرمان‌ها صیانت می‌کنند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت در خدمت شما و همراه و پشتیبان شماست، همه یک خانواده هستیم و آرمان‌ها را دنبال می‌کنیم.

ایرنا ‪ ۷۳‬ساله شد

آیین نمادین هفتادوسومین سال تاسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز روز چهارشنبه در حضور  رییس جمهور برگزار شد.

دراین آیین نمادین، کیک هفتاد و سومین سالروز تاسیس ایرنا را "سیناصارمی" فرزند شهید "محمود صارمی" در حضور دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور و محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کارکنان ایرنا برید.

رییس جمهوری همزمان با ‪ ۱۷‬مرداد روز خبرنگار در جمع صمیمی و گرم خبرنگاران ایرنا حضور یافت.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) در سال ‪ ۱۳۱۳‬تاسیس شده است، هم اکنون با ‪ ۶۰‬نمایندگی در داخل ایران و ‪ ۳۰‬دفتر نمایندگی در مهمترین شهرهای جهان و با بیش از هزار نفر نیروی خبری، فنی و پشتیبانی، پیشرو در عرصه اطلاع رسانی منطقه‌ای و جهانی است.

بهره برداری از مرکز داده اینترنتی ایرنا

مرکز داده اینترنتی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با قابلیت ارایه سریعتر اطلاعات و اخبار به کاربران اینترنت (میزبانی ایرانی سایت ایرنا) ، توسط دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری همزمان با روز خبرنگار، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با توجه به اقدامات کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا برای بستن سایت‌های ایرانی از طریق توقف ارایه خدمات میزبانی به سایت‌های ایرانی، ایجاد میزبانی سایت‌ها در داخل کشور ضروری است.

با راه‌اندازی مرکز داده اینترنتی ایرنا و خدمات میزبانی در سایت منطقه‌ای تهران، قابلیت ارایه سریعتر اطلاعات و اخبار برای کاربران اینترنت بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها و افزایش ضریب امنیت و پایداری شبکه، فراهم می‌شود.

در واقع، خبرگزاری جمهوری اسلامی با استفاده از این مرکز داده، از هرگونه تهدید نرم‌افزاری دشمن مصون خواهد ماند و خواهد توانست با ایمنی بیشتری به کار خبر خود ادامه دهد.

طرح مرکز داده اینترنتی منطقه‌ای ایرنا در نقاط مختلف جهان از سه سال قبل مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و از چهار ماه قبل، بصورت آزمایشی در تهران نصب و راه اندازی شده است.

کد خبر 28546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز