سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: به رغم گزارش مثبت دبیرکل آزانس بین‌امللی انرژی اتمی از مذاکرات با تهران، گردون براون گفت که کشورش همچنان از صدور قطعنامه سوم شورای امنیت علیه ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه(13 شهریور) با نادیده گرفتن اظهارات مثبت محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پیشرفت مذاکرات با ایران، آن "گزارش انفرادی" و پراکنده لقب داد. [گزارش آژانس]

براون بدون توجه به دستاوردهای مذاکرات اخیر میان ایران و آژانس گفت که لندن همچنان از پیش نویس سومین قطعنامه تحریمی در سازمان ملل حمایت می‌کند.

هنگامی که از گرودون براون درباره اینکه آیا از اظهارات البرادعی استقبال می‌کند و مذاکراتی سودمند میان ایران و گروه  ۵+1‬را پیش بینی می‌کند، وی گفت: این گزارش‌ها را دیده‌ام. ما به بررسی گزارشهای انفرادی ادامه می‌دهیم.

به گفته نخست وزیر انگلیس که کشورش در نزدیک‌سازی مواضع روسیه، چین، فرانسه و آلمان با سیاست خصمانه دولت آمریکا در گروه ‪ ۵+۱‬نقش محوری داشته، روندی که اکنون برای تصویب قطعنامه تحریم علیه ایران در جریان است، مسیر درستی را طی می‌کند.

از براون در این مصاحبه همچنین درباره اظهارات محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آمادگی تهران برای پر کردن خلاء توازن قدرت و برقراری امنیت در عراق با همکاری کشورهای منطقه سوال شد. وی پاسخ داد: عراق باید توسط دولتی دمکراتیک و بدون نفوذ کشورهای خارجی اداره شود.

خبرنگاران در این جلسه به دفعات درباره عقب نشینی نظامیان انگلیسی از بصره و آینده سربازان این کشور در عراق پرسیدند. بروان در قبال این پرسش‌ها تنها به این جمله اکتفا کرد که لندن به تعهدات خود پایبند است.

کد خبر 30600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز