گروه سیاسی: به گفته نایب رئیس مؤسسه مطالعات امنیتی و اقتصادی کارنگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین نهادهای مشورت دهنده به دولت ایالات متحده در مسائل سیاست خارجی، مردم ایران می‌توانند در برابر تحریم‌های آمریکا و اروپا مقاومت کنند و همه آنها در دفاع از حقوق هسته‌ای خود متحد هستند.

جورج پرکوویچ درگفت‌وگو با شورای روابط خارجی آمریکا درباره تحولات اخیر هسته‌ای جهان که مهر خبر آنرا منتشر کرد، با طرح دوباره این ادعا که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است، مدعی شد: در بین مشکلات کنونی، موضوع تهران به علت تلاش ایرانی‌ها برای بی‌اعتنایی به نظر جهان و تولید انرژی هسته‌ای مهمترین مسئله است.

 این کارشناس مسائل هسته‌ای ایران در مؤسسه کارنگی درباره سرسختی تهران در موافقت نکردن با تعلیق برنامه غنی سازی اورانیوم گفت: به نظر می‌رسد چیزی که همه ایرانی‌ها با آن موافقند این است که داشتن غنی سازی اورانیوم و چرخه کامل سوخت حق آنهاست و نمی‌خواهند از این حق صرف‌نظر کنند.

حمایت نامزدها از مذاکرات

در عین حال این روزها موضع‌گیری در قبال ایران به یکی از موضوعات مورد بحث نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

در همین راستا یکی از سناتورهای دموکرات و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به خدشه دار شدن اعتبار کشورش در جهان، خواستار مذاکره واشنگتن با تهران شد.

کریس داد در مقاله‌ای که در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امنیت آمریکا در معرض خطر قرار دارد و اعتبار ما در جهان خدشه دار شده است، این فرصتی برای ماست تا نشان دهیم که چطور ممکن است از دیپلماسی برای کمک به آمریکا در رهبری جهان در قرن 21 استفاده کنیم. 

همچنین رودولف جولیانی، یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا برای شرکت در رقابتهای آینده ریاست جمهوری این کشور، روز گذشته در تشریح مواضع و دیدگاه‌های خود از برقراری مذاکره میان واشنگتن و کشورهای متخاصم حمایت کرد.

کد خبر 28954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز