سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه سیاسی: اگرچه چند روز پیش منابع خبری از مطرح‌‌ نشدن موضوع برنامه هسته‌ای ایران در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا اظهار شگفتی کرده بودند

اما خبری که خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر کرد، حکایت از آن دارد که اروپا همچنان به رویکرد غیرمنطقی خود در تقابل با برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

بنا به خبری که مهر به نقل از آسوشیتدپرس روی تلکس خود قرار داد، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که قرار است در شورای حکام آژانس مطرح شود، از ایران خواسته است غنی‌سازی اورانیوم را که بر اساس قوانین بین‌المللی حق مسلم و مشروع تهران است، متوقف کند.

اتحادیه اروپا 2 روز پیش در همراهی با آمریکا از تلاش‌ها برای روشن شدن جزئیات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران حمایت کرد، اما در عین حال مدعی شد که نگرانی‌ها تنها در صورتی از بین خواهد رفت که تهران غنی‌سازی اورانیوم را که ممکن است برای ساخت بمب‌های اتمی‌مورد استفاده قرار گیرد، متوقف کند.

بخش اعظم این بیانیه 4 صفحه‌ای بر بی‌اعتنایی ایران به درخواست شورای امنیت مبنی بر توقف غنی‌سازی متمرکز است.

البته شخص دبیرکل سازمان ملل هم به همراهی با آمریکا و اروپا پرداخت و از ایران خواست فعالیت‌های هسته‌ای خود به ویژه برنامه غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.

بان کی مون در پایان سفر یک هفته‌ای به قاره آفریقا و هنگام بازگشت به نیویورک، از ایران خواست به شروط شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای خود با هدف پایان دادن به کشمکش درباره ماهیت این برنامه عمل کند.

کد خبر 31215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز