همشهری آنلاین: معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران به مخالفان توافقنامه ایران و آژانس توصیه کرد: مواضع خود را تعدیل کنند و در برابر خواست جامعه بین‌المللی قرار نگیرند.

عضو تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران که در وین بسر می‌برد، همزمان با آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس در گفتگو با ایرنا افزود: متاسفانه طی روزهای گذشته، یک یا دو کشور بگونه‌ای "غیرمنطقی" خود را در برابر خواست جامعه بین‌المللی قرار داده‌اند.

دکتر محمد سعیدی بدون نام بردن از این کشورها به آنها توصیه کرد: مواضع خود را بگونه‌ای تنظیم و تعدیل کنند که در برابر خواست جامعه بین‌المللی که همانا اجرای توافقنامه تهران و آژانس (برنامه کاری تنظیم شده) است، قرار نگیرند.

این مقام ارشد هسته‌ای ایران با بیان اینکه دو موضوع از مسایل باقیمانده تاکنون حل و فصل نهایی شده است، گفت: حل و فصل موضوع پلوتونیوم و آلودگی‌های پلوتونیوم کرج، "موفقیت چشمگیری" برای جمهوری اسلامی ایران بوده و نشاندهنده بی‌پایه و اساس بودن اتهامات آمریکایی‌ها طی پنج سال گذشته است.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اظهار امیدواری کرد: بقیه مسایل باقیمانده نیز با حسن نیت طرفین و با منطق کاری تعریف شده، به پیش رود.

معاون بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به گزارش شفاهی محمد البرادعی مدیر کل آژانس که ساعتی پیش در مراسم افتتاحیه نشست فصلی شورای حکام به اعضای این شورا ارایه شد، گفت:این گزارش، نشاندهنده نهایت همکاری ایران و آژانس در این مرحله و انجام برنامه کاری توافق شده است.

سعیدی اظهار داشت: البرادعی در گزارش شفاهی امروز خود اذعان کرد که آژانس قادر است، عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران را اعلام کند و ایران ، دسترسی‌های لازم را برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای خود فراهم کرده است و نظارت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: البرادعی اعلام کرد که موضوع جداسازی پلوتونیوم که در دهه ‪ ۹۰‬صورت گرفته و نیز آلودگی‌های پلوتونیوم در کرج ، حل و فصل نهایی شده است .

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفت: البرادعی با اشاره به دیدار خود با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اظهار امیدواری کرد که بر اساس برنامه کاری تنظیم شده، طرفین مسایل باقیمانده را حل و فصل کنند.

سعیدی اضافه کرد: مدیر کل آژانس در سخنان امروز خود، شرایط به وجود آمده را "فرصت مناسبی" دانست تا مذاکرات بین طرفین از سر گرفته شود و با اعمال حقوق ایران، توافق مناسبی بین همه طرف‌ها بوجود آید.

کد خبر 31068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز