همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که برق نیروگاه اتمی بوشهر، سال آینده وارد مدار می‌شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا آقازاده روز دوشنبه (26 آذر) درگفتگویی اظهار داشت که اکنون ‪ ۹۵‬درصد نیروگاه اتمی بوشهر تکمیل شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین تایید کرد که نخستین محموله سوخت نیروگاه اتمی بوشهر روز دوشنبه وارد ایران شد.

آقازاده افزود: کار انتقال سوخت ادامه خواهد یافت تا همه سوخت در زمانبندی معین به ایران تحویل داده شود.

این مقام ارشد سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به این سوال که آیا درست است که روسها اعلام کرده‌اند زمان تحویل سوخت دو ماه طول خواهد کشید، گفت: طبق زمانبندی توافق شده، سوخت به ایران ارسال می‌شود. آقازاده همچنین سوخت اولیه نیروگاه اتمی بوشهر را حدود ‪ ۸۰‬تن اعلام کرد.

ایرنا از آقازاده پرسید: گفته می‌شود با ارسال سوخت نیروگاه بوشهر و وجود تضمین برای تامین سوخت، ایران دیگر نیازی به غنی‌سازی اورانیوم ندارد. پاسخ شما به این اظهارات چیست؟
رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ گفت: ما یک نیروگاه بومی با ظرفیت ‪ ۳۶۰‬مگاوات در حال احداث داریم که این نیروگاه به سوخت نیاز دارد.

آقازاده تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، سوخت نیروگاه ‪ ۳۶۰‬مگاواتی از طریق نطنز تامین خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با ابراز خشنودی از آغاز ارسال سوخت نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت که تلاش‌های چند ساله به رغم انتقادها امروز به ثمر رسید.

وی تصریح کرد: این امر، حکایت از آن دارد که کشورهایی مثل روسیه بعد از گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران اطمینان یافته‌اند که می‌توانند به راحتی همکاری های خود را با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

آقازاده تاکید کرد: این امر، همانطور که رییس جمهوری نیز بیان کرد، نشان‌دهنده آن است که موضوع هسته‌ای ایران به روال طبیعی خود بازگشته است.

کد خبر 39393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز