همشهری آنلاین: رییس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی برحل مسایل موجود در زمینه استفاده از انرژی صلح آمیزهسته‌ای است.

به گزارش شبکه خبر، رضا آقازاده رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه‌ویکمین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفرکرده بود در بازگشت ازسفر در فرودگاه مهرآباد درجمع خبرنگاران گفت: عزم دولتمردان ایران برادامه همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است و این تصمیم مقامات ایرانی فرصتی مهم را پیش روی غربی‌ها و آژانس قرارداده است.

وی در ادامه گفت: اگر نیت غربی‌ها مبتنی برحل مسایل و مشکلات باشد این امادگی و فرصت از سوی جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به فشارهای وارده به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ابراز امیدواری کرد آژانس بدون توجه به جوسازی‌های صورت گرفته کار فنی خود را ادامه دهد.

آقازاده با اشاره به مسایل مربوط به نیروگاه هسته‌ای بوشهر گفت: کارشناسان دو کشور برای تکمیل نیروگاه درحال مذاکره هستند و این مذاکرات در وین نیز پیگیری شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا پیش از سفر آقای پوتین مسایل مربوط به زمان راه‌اندازی نیروگاه و همچنین مسایل مربوط به زمان تحویل سوخت حل شود.

رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به دیدار خود با تروئیکای جنبش عدم تعهد در وین گفت: این تروئیکا اقدامات جمهوری اسلامی ایران و توافقات انجام شده با آژانس را گامی مهم و تاریخ‌ساز در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای قلمداد کرده است که فضای بین‌المللی را نیز بصورت مثبت تحت تاثیرقرارداده است.

کد خبر 31951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز