همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران، بر اساس توافقنامه بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،آمادگی خود را برای پاسخگویی به تمامی سووالات باقی مانده آژانس اعلام کرد.

بر اساس متن توافقنامه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز سه شنبه 6 شهریور در سایت این نهاد در وین منتشر شد، تهران آمادگی خود را برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای آنکه آژانس بتواند توافقنامه جامع پادمانی را به نحو موثری در زمینه برنامه‌های هسته‌ای ایران اجرا کند، اعلام کرده است.

این آمادگی به نحوی است که آژانس قادر به نتیجه‌گیری درباره ماهیت صلح آمیز برنامه‌های هسته‌ای ایران بشود.

دراین توافقنامه که روز دوشنبه 5 شهریور از سوی سفیر ایران در آژانس به محمد البرادعی مدیر کل این نهاد ارایه شد، همچنین تصریح شده است که آمادگی ایران برای همکاری به گونه‌ای است که آژانس بتواند عدم انحراف برنامه ها و مواد هسته‌ای اعلام شده را تایید نماید.

ایران در این توافقنامه همچنین تاکید کرده است که همکاری با آژانس به گونه‌ای خواهد بود که هیچ موضوع حل نشده دیگری بین ایران و آژانس درباره فعالیتهای هسته‌ای ایران باقی نماند.

در متن نامه رسمی جمهوری اسلامی ایران که در سایت آژانس منتشر شده همچنین به تسهیلاتی که ایران برای ورود بازرسان و انجام تحقیقات آنان در تاسیسات مختلف هسته‌ای فراهم کرده، اشاره شده است.

این نامه رسمی قرار است در گزارش آتی البرادعی که طی هفته جاری در وین منتشر می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش البرادعی در نشست ماه جاری شورای حکام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 30064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز